Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Ett deal är ett deal är ett deal:
När du vaknar i morgon, när du gnuggat sömnen ur ögonen och fått morgonkaffet och så sakteliga börjar kunna göra vett och sans av din version av verkligheten så kan du vara trygg i vetskapen om att 19 Glas antagligen är det enda stället i Stockholm, nä fan, i Sverige - där du kan få en bättre tallrik kycklinghjärtan och ett glas Cossard Morey-st-Denis 1er Cru Les Monts Luisants 2012 för en bit under tusenlappen. Just sayin'.

Vi kör en del tokiga saker på glas och idag kom det in en snubbe och plockade ett glas av den här till det facila priset av 606 spänn glaset. Vi har några glas kvar, och kommer du in under lunchen imorgon och snackar med Kenneth (den korta, långhåriga) och hälsar från mig, så får du ett glas för 599. Passa på att ta det till en tallrik kycklinghjärtan.

//Jimmy
Sänk priset med 50% till 299 för resterande tre glas och säkra att ni säljer hela flaskan, - samtidigt som ni ändå går plus jämfört med om ni sålt en helflaska vettja :)

Last edited:

Laban

Medlem
N+M weine kör en sommarrea. Gillar man burgunder är det värt att ta en kik.

Jag skickade en förfrågan till N+M Weine i förra veckan om det gick bra att beställa till Sverige då det inte fanns något pris på frakten hit (Finland och Danmark mfl fanns däremot med i listan) men har ännu inte fått svar. Någon som vet om det skall gå?

Silenos

Medlem
@Laban , visst går det bra; jag har handlat från dem ett otal gånger. Min beställning har tagit längre tid på sig än vad det brukar göra (semestertider?), men idag kom åtminstone pappersfakturan i posten, så lådan är nog inte långt borta. Frakten kostar 19€.

Steef

Medlem
Snyggt @Deppodi !

Jag gillar verkligen Aglianico! Rustikt och härligt, murrig granskog. Lagringsdugligt (-krävande). Ofta med en riktigt bra pris/kvalitet-ratio, hela vägen ner till de lägre prisnivåerna.

Taverna 2008 (#7473001) är nog så nära jag kommer ett husvin. Det är sänkt från redan superprisvärda 79:- till 69:- nu.

Men det stora WOW:et är ju nummer två på listan; Synthesi 2010 (#231401). Har aldrig druckit det, men det skrivs om ett schysst vin med riktigt bra QPR. Och nu prissänkt från 149:- till 69:- (!) - då borde vi kunna snacka prisvärt alltså. Enda "jobbiga" är att de säljs i kolli om 12. Men det "problemet" löste jag, och beställde en låda... :)

AdamST

Medlem
Snyggt @Deppodi !

Jag gillar verkligen Aglianico! Rustikt och härligt, murrig granskog. Lagringsdugligt (-krävande). Ofta med en riktigt bra pris/kvalitet-ratio, hela vägen ner till de lägre prisnivåerna.

Taverna 2008 (#7473001) är nog så nära jag kommer ett husvin. Det är sänkt från redan superprisvärda 79:- till 69:- nu.

Men det stora WOW:et är ju nummer två på listan; Synthesi 2010 (#231401). Har aldrig druckit det, men det skrivs om ett schysst vin med riktigt bra QPR. Och nu prissänkt från 149:- till 69:- (!) - då borde vi kunna snacka prisvärt alltså. Enda "jobbiga" är att de säljs i kolli om 12. Men det "problemet" löste jag, och beställde en låda... :)
Tackar och bockar för det tipset, beställde ett kolli :)

Toppen