Jag fick min order på 4st Klein Constantia makulerad.
Någon annan som fått sina?
Jag la min beställning kl 13:00 den 1/12. Undrar om min order blev makulerad i väntan på att SB skulle skicka ordern vidare till leverantören? Kan man ta reda på vilka dagar som systembolagets butiker har som beställningsdagar?
Ja, hur ska man veta med bolaget... Informationen på "mina sidor" är inte helt enkel att begripa.
Jag beställde två flaskor vardera av fyra olika viner, bland annat Klein Constantia och Les Lauzerais. Efter en och en halv vecka utan SMS loggade jag in och kollade beställningen. Status för beställningen är då "i butik" men samtidigt så står det "utgått, kan ej beställas" på Klein Constantia. Sedan gammalt vet jag att "i butik" utan SMS innebär att några av varorna har kommit (varför man inte kan ange den informationen begriper jag inte) men inte alla. Kilar in på bolaget i Sickla i lördags och kan hämta ut två flaskor (2014 Jean-Claude Boisset Chardonnay Bourgogne Blanc Les Ursulines, varav en redan är urdrucken, rekommenderas).
Var alldeles nyss in på hemsidan och kollade status och då har man plockat bort "utgått, kan ej beställas" på orderraden för Klein Constantia
så det ser ut som att varorna faktiskt är på väg. Vi får väl se hur det går
Men informationen om beställningar och status är verkligen under all kritik
Vid beställning så säger man glatt att "du kan följa din beställning på dina sidor" men de enda statusar som anges är registrerad, behandlas och i butik, inte mycket på vägen precis...