Mattias Schyberg
Administratör
Nä, det tycker jag inte. Tänkte själv enbart plocka två!Beställde jag för få, 6 flaskor??
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nä, det tycker jag inte. Tänkte själv enbart plocka två!Beställde jag för få, 6 flaskor??
Undrar om skylten är kvar 30/3 2019?Dagens Anti-Deal:
Heathrow listar nu årgångs-Krug och Krug Rose för “Passengers traveling outside EU only”
Risken finns att de anpassar sig till de svenska flygplatserna. Och då blir man tvungen att checka in sin låda med portvin. (Inge roligt när man öppnar resväskan hemma och konstaterar att flaskan kopke man köpte hade gått sönder... som tur var höll plastpåsen, kläderna klarade sig (armanikostymen också) och det gick att rädda portvinet även om jag var tvungen dricka det lite tidigare än tänkt...Undrar om skylten är kvar 30/3 2019?
Dagens Anti-Deal:
Heathrow listar nu årgångs-Krug och Krug Rose för “Passengers traveling outside EU only”
Min bild av det förvirrade läget i Brexit-förhandlingarna är att vi ännu inte vet om Storbritannien kommer att räknas som en skattemässig del av EU/EES under den tänkbara övergångsperioden (transition period/implementation period) resten av 2019 och 2020. Förutsatt att EU och UK kan komma överens om en sådan period, alltså. Så som det ser ut nu, med den nuvarande regeringens inställning, verkar det mycket osannolikt att Storbritannien kommer att räknas som en del av EES (eller något motsvarande tullfritt arrangemang) från 2021.Undrar om skylten är kvar 30/3 2019?
Beställningen "studsade". Lagret verkar vara slut och det var nog en del härifrån som tömde det skulle jag tro.Nä, det tycker jag inte. Tänkte själv enbart plocka två!
Systembolaget bytte priser i dag.
Blad 1 är prisförändring i kronor med filter.
Blad 2 är prisförändring i % med filter.
Någon som hittar något intressant?
Finns det specifika datum som Systembolaget ändrar priserna i sitt sortiment på? Återkommande datum?
Den butiken har jag helt missat! Tack för tipset!La Vinothèque du Sommelier i Berlin
Jag tror att den kostade ungefär så i Zürich också.Ron Zacapa 23 nedsatt till €47,90 (för 1 liter) på Frankfurt = billigare än de finlandsfärjepriser jag hittar. Påstått ordinarie pris 69,00. Åtminstone skådad i flera (små)butiker på pir A. Det övriga nedsatta såg inte så intressant ut.
Kanske varit med uppe på någon av Little Rocket Mans provskjutningar så de både skakats runt och värmts upp? Åtminstone hans farsgubbe gillade väl Bordeaux?Ingen deal för oss egentligen men en lokal jättedeal här i Seul! Prissänkt Pontet - Canet från 450.000 W till 160.000 W (ca 1250.-) och Lynch-Bages från 500.000 W till 198.000 (ca 1550.-). Undrar vad de flaskorna varit med om?
Just det! Glömde visst bilden...Kanske varit med uppe på någon av Little Rocket Mans provskjutningar så de både skakats runt och värmts upp? Åtminstone hans farsgubbe gillade väl Bordeaux?
För övrigt är marknadspriserna väldigt årgångsberoende. 1250 kr är inte en deal för alla årgångar Pontet-Canet...