Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Foley

Medlem
Hämtade ut dessa idag, men såg när jag packade upp att jag fått årgång 2018.
Ser också att man hunnit uppdatera årgången till 2018 mellan det jag beställde och hämtade ut, med samma varunummer.

Är inte säker på att det gör så mycket men köpte tre flaskor på tipset, så lite lurigt att förhålla sig till tycker jag, eller?
Är själv på en lite längre vinfri period, så när t ex @Foley eller annan som köpte har provat så vore det kul att se en not.

Edit: ser ut som Jasper Morris rate:ar årgångarna likvärdiga medan Jancis sätter 2018 högre, för vad det kan vara värt..
Tänkte precis skriva samma med samma observation när jag hämtade mina flaskor idag, årgång 2018. Ska vara en lite sämre årgång än 2017 för just vita viner (medan det är tvärtom för de röda). Men jag tycker de vita 2018 jag druckit har varit toppen och inget att vänta på, bl.a. en chassagne montrachet häromveckan från samma producent. Jag har tänkt att testa en flaska i närtid, men får se om det blir i helgen eller längre fram.
 
Toppen