Sonderlese
Medlem
Jag funderar på t.ex. auktionsköp på kontinenten sommartid och transporter när det är 30 - 40 grader varmt; är det inte dumdristigt?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag brukar undvika att köpa vin under högsommarvärmen samt under de kallaste perioderna på året.Jag funderar på t.ex. auktionsköp på kontinenten sommartid och transporter när det är 30 - 40 grader varmt; är det inte dumdristigt?
Nja, är nog snarare för att 2016 var ett riktigt bra år i den regionen?Man tycks få betala bra för att låta någon annan lagra vinet i två år. Årgång 2018 finns på bolaget nu för under 300.
Så är det också.Nja, är nog snarare för att 2016 var ett riktigt bra år i den regionen?
Jag blev lika förvånad över att 2016 Tignanello tog slut direkt nu vid webblansering med ett pris som låg 60-70% högre än när den såldes senast på SB.Man tycks få betala bra för att låta någon annan lagra vinet i två år. Årgång 2018 finns på bolaget nu för under 300.
Antar att det var ca 4 år sedan 2016 släpptes först, med allt vad det innebär? Om än maffig ökning... Mer spännande är väl att utropspris på Bukowskis nu är ca 1950kr per flaska (inkl avgift) för samma vin.Jag blev lika förvånad över att 2016 Tignanello tog slut direkt nu vid webblansering med ett pris som låg 60-70% högre än när den såldes senast på SB.
Låter som pengatvätt?Jag slutar aldrig förvånas över hur ofta köpare kan betala dyrt, ibland närmare 1000 kr flaskan, för Col d'Orcia med inte ens fem år på nacken. Finns på så gott som alla Systembolaget i landet, fasta sortimentet och kostar 300 kr.
Låter som pengatvätt?
Köpte Bollinger R.D 2002 låda med tre flaskor ink avgift 7,5.
Inget fynd men är nog inte helt fel i pris heller hoppas jag. Eller vad säger ni andra?
Haha inte ofta sakerna går för detVar det lägsta acceptpris är det ok. Jag tror på filosofin att inte köpa på Bukowskis om det inte är lägsta acceptpris.
Haha inte ofta sakerna går för det