This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Inget för mig denna gången heller. Några objekt som jag möjligen kunde bjudit på men jag hade inte möjlighet att vara med aktivt när det drog ihop sig.
I en hel del fall hade det räckt med att ge lägsta acceptbud. Petrolo Galatrona blev det återrop på t.ex. och ser jag de flaskorna på nästa auktion blir det nog ett bud för min del.
Har inte utropspriserna generellt ökat på sistone? Klubbat pris känns som än bättre indikator.Av 88 Dom Pérignon-poster, är det:
Utan att ha gjort analysen, känns det som att marknaden är vikande.
- 16 återrop
- 18 över utrop
- 4 på utrop
- 50 under utrop
Det verkar som att försöket att höja utrop för DP-08 till 3000 (från 2500) inte riktigt flög (stickprov från D048 och D055).Har inte utropspriserna generellt ökat på sistone? Klubbat pris känns som än bättre indikator.
Precis. Efterfrågan kan vara oförändrad men ökat utpris kan ha medfört minskad efterfrågan vid det ökat priset. Generellt synes de ha höjt utpriserna rakt av utifrån årgång vilket medfört en del märkliga utpriser.Det verkar som att försöket att höja utrop för DP-08 till 3000 (från 2500) inte riktigt flög (stickprov från D048 och D055).
Blir en Dompa någonsin svår att få tag på?3-siffrigt antal Dompa 2008 på samma auktion! Ja det dröjer nog rejält innan den blir svår att få tag på i alla fall....
GP:s julkalender • Gamla Blossaflaskor säljs för flera tusen
Dina tomflaskor från 2003 och 2004 kan ge klirr i kassan.www.gp.se
Betalar man så här mycket för tomflaskorna så är nog en tusing för en full flaska helt rimlig.
Jag har hittat en Blossa-post på Bukowskis. 15 flaskor för 3100 kr + avgifter. December 2017. Det kan finnas fler poster på Stadsauktionen(?) som hade uppdraget innan Bukowskis.Ett lustigt rykte som jag hörde idag var att årets glögg 03 (eller var det 04) såldes för över 1000 kronor flaskan för ett tag sedan på Bukowskis.
Stämmer dessa rykte? Jag tror inte jag orkar söka genom deras gamla kataloger men det hade varit kul att få det verifierat.
Jag har hittat en Blossa-post på Bukowskis. 15 flaskor för 3100 kr + avgifter. December 2017. Det kan finnas fler poster på Stadsauktionen(?) som hade uppdraget innan Bukowskis.
Jajamen. Trevlig champagne. Kul med en Selosse 08 och intressant att se vad den slutar på.Har någon kollat vad som säljs än?
Riktigt bra på jenkarfronten men ingen höjdare i övrigt.
Dalla Valla Maya 92 eller 02 för lägsta acceptanspris hade varit kul att ha.
Jajamen. Trevlig champagne. Kul med en Selosse 08 och intressant att se vad den slutar på.
Säljaren skickar in föreslagen värdering. Catawiki lämnar sedan föreslagen värdering. Accept eller vidare diskussion om värdering. Antar att de går rätt hårt på statistik från tidigare objekt. Vad gäller exemplet ovan är dock oklart.Hur funkar värderingarna på catawiki egentligen?
Hittade just den här:
Om man köper den direkt av säljaren, utan auktion så tar han €29,90 per flaska. Hur kan då värderingen hamna på €240 - € 300 för 6 stycken.Wine for Sale in Online Auctions - Catawiki
Buy and sell Wine at Catawiki. Discover Wine auctions filled with special objects, selected by our experts.www.catawiki.com
Någon som har testat producenten? Rätt klent med omdömen på cellartracker.