This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Jag kommer inte ens att ta in dem i Sverige.
CH skrev:Philipponnat Grand Blanc -04
Pierre Peters Cuvée Special -00
Pierre Peters Cuvée Special -02
Lambo skrev:Comtes: 81, 97, 99. Nyfiken på både 97 och 99 då jag inte testat nån av dessa
CH skrev:1981 vann ju Comtesvertikalen som du lite snopet missade och är väldigt trevlig förutsatt att den lagrats bra.
Vilket vin, mogen chardonnay när den är på toppen, mörkt gyllengul, nötter, plommon, mogna äpplen i doften, fin mousse med tanke på åldern. Honung, kola, lite smörig smak, Sitter och bara luktar i glaset. Ett bevis på hur champagne kan vara när den är som bäst
CH skrev:1999 kan bli riktigt bra men är inte färdig på långa vägar. Lägg undan och drick 98 om du har några istället.
Det var så länge sedan jag provade 80:an så den minns jag inte alls.Lambo skrev:Har du testat Dompa 80 el 93?
Krug88 skrev:Men 93:an drack vi förra sommaren.
Fick den blint och tog den som Dompa direkt på näsan.
Klassiskt nötig och rostad. Inte en av deras stora, men jäkligt god att dricka nu.
Lando skrev:Några 2005 Castelgiocondo Brunello di Montalcini för 175 NOK på Gardemoen.