sunqan
Vinös
SV: Era senaste vininköp.
KB vin i Köpenhamn, kanske ;D :-X
shorepower skrev:Vem var det du köpte från?
KB vin i Köpenhamn, kanske ;D :-X
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
shorepower skrev:Vem var det du köpte från?
Fantastisk Champagne, svår att hitta nuförtiden, grattis till dina flaskor!Helen skrev:Äntligen har jag fått hem tre flaskor Krug 88or. Ska bli trevligt att få dricka dem snart
Kommer inte ihåg årgången men har druckit den. Bra rödvin för att vara champagne men jag är inte så imponerad generellt över deras rödviner. Framåt kommer väl mer av hans druvor att gå in i hans nya BdN. Bättre val tror jag.Kostjan skrev:Va på en helgtur till Köpenhamn och sprang in på Skål och hittade i vanlig ordning väldigt mycke roligt , på en hylla stod 2 flaskor David leclapart Trépail Rouge 2009 som jag av ren nyfikenhet fick följa med hem - något som druckit ??
CH skrev:Mitt köpstopp funkade mindre bra. La en del skambud på Henriot Rose Noire i helgen och 3 av dessa stod som segrare.
Om du har lyckats beställa så ska det inte vara några problem.v_skogh skrev:Bra jobbat CH.
Själv testade jag att beställa på webben för första gången vid SS-lansering.
Blev 6 flaskor Hermitage Domaine des Tourettes 2009.
Nu återstår väl bara att se om man får tilldelning?
kayaker skrev:Om du har lyckats beställa så ska det inte vara några problem.
Bra tröstköp (har en del trevliga minnen av Far Niente från 90-talet men har inte druckit ngt därifrån på länge) men närtidskonsumption av Aalto -09 och Allegrini -07 ?sunqan skrev:lite tröstköp häromdan:
far niente chardonnay -10
far niente cabernet sauvignon -09
aalto -09
jean león gran reserva cab -94
belvedere riserva -07
allegrini amarone -07
men det var mest för konsumtion i närtid (nån månad).
Nice !Jos skrev:Gick förbi Passagen på lunchen och fick för mig att Conseillante -08 för 700ish nånting var ett bra pris så jag greppade de två som stod på hyllan. Nu måste jag kolla om det ska behållas
Kan man bli adopterad?chambertin skrev:Knappast ett inköp men fick en flaska Château Margaux -89 av min mor och far häromdagen.
Det sved inte..
Jo det var så jag tänkte!chambertin skrev:Nice !
2008 är ju ett Merlot-år så ett vin i Conseillantes klass bör väl inte göra dig besviken.
På Bordoverview står det: RP:95, JR:17, BD:17, RVF:17,5 osv... Idel omdömen runt 17-18 och/eller runt 95 med undantag av James Suckling som gav 90-93.