SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden
Herregud, vilket jävla röj det blev... tack allihopa för en mycket trevlig afton. Kommer inte ihåg var jag tog min taxi ifrån men var iaf hemma vid 23 snåret :-[ Vad jag däremot aldrig kommer att glömma är Moët 55:an. Den har för alltid etsat sig fast i mitt doft & smaksinne
Dompan 88 som god tvåa, tätt följd av Vilmart Couer De Couve 99, och Deutz BdB 96. Tyvärr så var ju DP 93:an korkskadad även om en viss CJG tyckte att den var intressant god och riktigt bra
Billecart-Salmon GC 96 kändes väldigt ung, kort i smaken och lite för kraftig mousse, den växte dock till sig efter ett tag i glaset, men det var nog lite barnarov att knäcka den redan nu...
Av de röda vinerna så tyckte jag att Chateau Angelus 94 var riktigt bra, men skulle förmodligen inte må dåligt av några år till i källaren. The Jem 04 kändes lite knuten och otillgänglig fortfarande och skulle nog inte heller må dåligt av att sussa några år till. Sedan till vårat rejs med CdP 2004
rna. Jag tyckte om alla tre men där Pegaun nog var klart bäst för kvällen, den var otroligt balanserad och riktigt riktigt god. Beucastel tyckte jag var ett väldigt elegant vin, snäppet efter Pegaun som dock hade en mycket intensivare doft. Deus Ex Machina tror jag oxå kommer bli väldigt bra med några år till på nacken.
Blev ju lite körigt på slutet men vi hann ju med både Jacquesson och Tokayern med ett rasande tempo ;D för att senare ta resten av Billen ute på gatan och Ace of Spades utanför vinbaren (va väl inte sådär jättepopulärt tilltag ;D ).
Återigen ett stort tack för en otroligt trevlig kväll med många sköna viner! Det gör vi om snart!