StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Då jag botaniserar i vinbutiker (ähum, den Fria Världen tillåter olika ägare och skilda utbud i olika butiker) så hittar jag alltid mer vin jag vill ta med mig hem än vad jag har råd med och fler spännande buteljer än vad som rimligt att handla. Stenhård självdisciplin slutar oftast, men inte alltid, med att jag har en handfull viner mellan 75-300kr som alla appellerar till mina smaklökar med ord som VV, TBA, CF, 97p, CdP, NZ osv. Och den shoot-out som följer, där vinnarna får följa med hem, slutar i princip alltid med att de med rejäl skruv vinner.
I prefer to screw, but not corks.
Kvävebadade korkar må vara skitbra, men de är fortfarande (sannolikt) arbiträra vad gäller permeabilitet och (sannolikt) ett bra substrat för vinhatande IOGT-insekter, vars larver gärna gnager sig genom naturmuppskork.
Plopp är förvisso vackert, men han som skrev "be dina barn göra kind-plopp då du öppnar" är ett geni :-D
Ett ickeploppande MEN perfekt vin är alltid bättre än ett mupp-PLOPP.
I prefer to screw, but not corks.
Kvävebadade korkar må vara skitbra, men de är fortfarande (sannolikt) arbiträra vad gäller permeabilitet och (sannolikt) ett bra substrat för vinhatande IOGT-insekter, vars larver gärna gnager sig genom naturmuppskork.
Plopp är förvisso vackert, men han som skrev "be dina barn göra kind-plopp då du öppnar" är ett geni :-D
Ett ickeploppande MEN perfekt vin är alltid bättre än ett mupp-PLOPP.