Finns så klart en gammal tråd för korkskruvar.
Admin (@Mattias Schyberg, @Tomas Lindblom) kan väl slå ihop trådarna.
Last edited:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tradeet , men okFinns så klart en gammal tråd för korkskruvar.
Admim (@Mattias Schyberg, @Tomas Lindblom) kan väl slå ihop trådarna.
Snygga, men jag gillar de med rakt grepp bättre. Har denna skönhet i svart hornAlltid gillat handgjort och konst. Här får man två i ett https://www.fontenille-pataud.com/en/339-laguiole-magnum
Snygga, men jag gillar de med rakt grepp bättre. Har denna skönhet i svart horn
Visa bifogad bild 21396
Kommer inte riktigt ihåg, har haft den några år . Men tror jag beställde den direkt från Frankrike.Vart köpte du den ?
The Grand Cru series was created to satisfy the need for a stylish and more durable opener. The Grand Cru has the same characteristic as the classic, with an added touch of elegance and is more suitable for heavy-duty use (more than 20 bottles a day).Chateau Laguiole corkscrews are considered by many to be the finest handmade wine openers in the world. Created by Master Sommeliers Guy Vialis in 1993 the Chateau Laguiole was the first true waiter-style Laguiole corkscrew on the market.
Since it debuted (with only one model that sold 80,000 unit the first year) this famed wine opener has been the favorite by most of the world best sommeliers and, to this day is the most sold (and imitated) of all high-end waiter-style Laguiole corkscrews.
Jag har Chateau Laguiole korskruvar i webshoppenVart köpte du den ?
Finns så klart en gammal tråd för korkskruvar.
Den gillade jag! Prisvärd också.
Duranden är fantastiskt bra. Om den är värd sitt pris (1700) beror väl lite på vilken ekonomi man har och hur ofta man dricker gamla viner.Skulle jag ta emot tips på bladöppnare. Är det värt att lägga 1000 kr+ mot en för 100 kr?
Vinöppnare till mousserande vin?Förra helgen var jag på en kräftskiva där det bjöds på cava som fördrink. Värden använde en hederlig Vinöppnare från Ikea (den med armar) för att öppna flaskorna
Nämde jag att det var cava
Ja, jag hängde inte heller med.Vinöppnare till mousserande vin?
Nej det behövs bara tre jungfrur. 17 går bara i vägen för varandra.Ja, jag hängde inte heller med.
Sen det här med vinöppnare: det är ett rent praktiskt problem som ska lösas. Öppnaren behöver inte vara smidd av 17 jungfruar på midsommarnatten.
Ja. Det var en väldigt märklig situation. Jag kommenterade just det. Och frågade om hen behövde hjälp.Vinöppnare till mousserande vin?
En sabel är väl bättre till cava?Vinöppnare till mousserande vin?