This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Samma här.Fiskade upp en flaska Four Roses Small Batch på bolaget förut, får bli en provslurk! Bourbon är fasen inte dumt.
Inte provat. Blantons GE har jag köpt några gånger. Mest köper jag Four R Single Barrel. Här flankerad av två otrevliga typer.Kan rekommendera Michter's US*1 Kentucky Straight Bourbon för er som gillar bourbon. 569 kr på bolis, väl värt IMO.
Köpt Blanton GE
Inte provat. Blantons GE har jag köpt några gånger. Mest köper jag Four R Single Barrel. Här flankerad av två otrevliga typer.
Visa bifogad bild 17316
Hernö är ett säkert tips. För svenskt.Skulle gärna få tips på vilka Gin man kan köpa för att blanda bättre GT på. Fick nyligen en hantverksmässig tonic-syrap i present.
Tanqueray är ett säkert kort. "Riktig" ginsmak utan att ta ut svängarna alltför mycket. Då får du fram nyanserna i tonicen.Skulle gärna få tips på vilka Gin man kan köpa för att blanda bättre GT på. Fick nyligen en hantverksmässig tonic-syrap i present.
Ah gin! Bästa drinkbasen i universum!Skulle gärna få tips på vilka Gin man kan köpa för att blanda bättre GT på. Fick nyligen en hantverksmässig tonic-syrap i present.
Broker’s Gin 47% versionen. Har provat ganska många gin och inte hittat bättre för de slantar den kostar. Ett kännarmärke enligt mig. Det finns ingen orsak att betala hutlösa pengar för så kallade jippobrännvin. Bortkastade pengar enligt mig.Skulle gärna få tips på vilka Gin man kan köpa för att blanda bättre GT på. Fick nyligen en hantverksmässig tonic-syrap i present.
Efter en språkresa till Inverness på 70-talet så drack jag inte gin på > 40 år! Bara lukten fick mig att må illa Förra året fick jag dock upp ögonen igen då en GT med mycket is passar utmärkt i solen på terassen. Började med en Tanqueray som säkert stått > 20 år i barskåpet. Sen test av andra... Överlägset bäst (för mig) är Hernö blå. Den passar utmärkt med de flesta Tonics, även de hantverksmässiga. Blanda gärna din GT i BourgognekupaSkulle gärna få tips på vilka Gin man kan köpa för att blanda bättre GT på. Fick nyligen en hantverksmässig tonic-syrap i present.
Jag fattar inte varifrån tramset har kommit att man ska dricka sin Gin and tonic ur Bourgognekupa … Det är så korkat att det är inte sant. Det är bara amatörer som tror att de är lite finare än vanligt folk som använder vinglas till drinkar.Efter en språkresa till Inverness på 70-talet så drack jag inte gin på > 40 år! Bara lukten fick mig att må illa Förra året fick jag dock upp ögonen igen då en GT med mycket is passar utmärkt i solen på terassen. Började med en Tanqueray som säkert stått > 20 år i barskåpet. Sen test av andra... Överlägset bäst (för mig) är Hernö blå. Den passar utmärkt med de flesta Tonics, även de hantverksmässiga. Blanda gärna din GT i Bourgognekupa
Jag fattar inte varifrån tramset har kommit att man ska dricka sin Gin and tonic ur Bourgognekupa … Det är så korkat att det är inte sant. Det är bara amatörer som tror att de är lite finare än vanligt folk som använder vinglas till drinkar.
Så klart får var och en göra precis som de vill, men nån måtta får det vara ändå. Och ni som köper ’hantverksgin’ för dyra pengar = känn dig blåst! Gin tillverkas i huvud sak i Storbritannien. Allt annat är bortkastade pengar, enligt mig.
P.S. Måste liva upp diskussionen en aning. För jag vet, att de flesta här går i gång på vartenda ord jag skriver … Det hedrar mig.