Mattias Schyberg
Administratör
Du får lämna in en dag tre rapport här i tråden. Har du testat de andra slattarna också?Kommer nog komma när vinet får värmt upp sig lite....
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Du får lämna in en dag tre rapport här i tråden. Har du testat de andra slattarna också?Kommer nog komma när vinet får värmt upp sig lite....
Minimalistisk beskrivning, vilket känns trevligt, men du glömde det viktigaste, vad tycker du om det!Enkel, syrliga körsbär, blyerts, mynta. Hög syra.
Håller du med om att Bordeaux'n var lite väl ekad och snäll?Phelan-Segur provade jag lite hastigast igår, men kan inte säga att den blev så mycket roligare. Utöver den så var det bara Colome och Seghesio ni lämnade kvar.
Sorry. Givetvis.Minimalistisk beskrivning, vilket känns trevligt, men du glömde det viktigaste, vad tycker du om det!
Ja, kändes väldigt modern. Lite överextraherad i frukten och som du säger tydliga fattoner. Bättre bett i den dag 2 dock, men fortfarande inget som känns så skoj att betala 350kr för.Håller du med om att Bordeaux'n var lite väl ekad och snäll?
Det magiska ordet är: "Men..." i citatet ovan.Nästan lite Bourgogne-stil om man tänker efter, åtminstone utifrån mina begränsade erfarenheter.
Men mycket bra till maten
Spännande, är det värt att köpa även utan CS? 321kr på SB för 2009...2000 Pin från La Spinetta, 94p
Dracks på restaurangen 13 Avrillo inne i Tokyo, promenadavstånd från Omotesandou.
Gott som FAN!
Djupt röd med lätt antydan till mognande färgskala.
Stor doft med röda bär, lite fat och duktigt med ceder och sumi-ink. Old school. CS sticker ut med aromer som drar mot fuktig halm. En gnutta Brett lyfter skapelsen till nästa våning.
I munnen är det ett vin som vägrar borsta av kängorna innan det kliver in i finrummet. Men, inte någon burdus barbar. Vi har att göra med fullblodselegans som helt enkelt inte följer kutym. Tillskriver mycket av detta till CS som trots endast en mycket liten andel, verkligen lyfter denna skapelse. Strukturen är ordentligt sträv, M++, med friska syror, M++, som vackert hjälper frukten sjunga. Långt, komplext, lager-på-lager, rejält...
Frun: 94p
Kommer alltid tycka att de gjorde fel som from 2002 lade CS på hyllan i något slags missriktat "vi-skall-bara-vinifiera-lokala-druvor-lokalpatriotism" och helt glömmer bort att det kanske också finns en vits i att göra så bra vin man bara kan... För hustrun och mig är Pin ett magiskt vin som vi första gången köpte för att etiketten helt enkelt var den fulaste i hela butiken... Det har blivit en hel del flaskor och årgångar...
Efter maten bjöd restaurantörerna på ett glas Sassicaia Grappa - lite åt det sötaste hållet för min gom. Men, gratis ÄR gott.
Nej, @Matlen ! Det är inte från Sicilien...
2008 upplevde jag nyligen inte som någon höjdare, har en flaska kvar för förtäring om en ca 10 år. @Mats har fler och gillade inte alls att jag inte riktigt gillade 2008:an eftersom den var galet för ung. 2009 verkar dock generellt mottas bättre, men jag har bara en flaska av den. Så den kommer få ligga till sig rejält.Spännande, är det värt att köpa även utan CS? 321kr på SB för 2009...
Det låter gott, du överträffar dig själv i denna smaknot. Din kärlek för vinet lyser klart igenom. Utan att kolla upp det så chansar jag vilt på Piemonte denna gång och har jag fel så lär ingenjörstyperna och regionspoliserna bli sysselsatta hela natten. Win-win...2000 Pin från La Spinetta, 94p
Dracks på restaurangen 13 Avrillo inne i Tokyo, promenadavstånd från Omotesandou.
Gott som FAN!
Djupt röd med lätt antydan till mognande färgskala.
Stor doft med röda bär, lite fat och duktigt med ceder och sumi-ink. Old school. CS sticker ut med aromer som drar mot fuktig halm. En gnutta Brett lyfter skapelsen till nästa våning.
I munnen är det ett vin som vägrar borsta av kängorna innan det kliver in i finrummet. Men, inte någon burdus barbar. Vi har att göra med fullblodselegans som helt enkelt inte följer kutym. Tillskriver mycket av detta till CS som trots endast en mycket liten andel, verkligen lyfter denna skapelse. Strukturen är ordentligt sträv, M++, med friska syror, M++, som vackert hjälper frukten sjunga. Långt, komplext, lager-på-lager, rejält...
Frun: 94p
Kommer alltid tycka att de gjorde fel som from 2002 lade CS på hyllan i något slags missriktat "vi-skall-bara-vinifiera-lokala-druvor-lokalpatriotism" och helt glömmer bort att det kanske också finns en vits i att göra så bra vin man bara kan... För hustrun och mig är Pin ett magiskt vin som vi första gången köpte för att etiketten helt enkelt var den fulaste i hela butiken... Det har blivit en hel del flaskor och årgångar...
Efter maten bjöd restaurantörerna på ett glas Sassicaia Grappa - lite åt det sötaste hållet för min gom. Men, gratis ÄR gott.
Nej, @Matlen ! Det är inte från Sicilien...
Ja, aromen jag syftar på påminner mig om skaldjur (ostron) som legat framme i solen och blivit aningen skämda. Låter inte så gott kanske, solstekta ostron däremot kändes trevligare att skriva. Jag gillade trots allt inslaget. Brukar hitta denna ton i Raats CF annars.Solstekta ostron???
Oki-doki…Ja, aromen jag syftar på påminner mig om skaldjur (ostron) som legat framme i solen och blivit aningen skämda. Låter inte så gott kanske, solstekta ostron däremot kändes trevligare att skriva. Jag gillade trots allt inslaget. Brukar hitta denna ton i Raats CF annars.
Hade ju platsat i den fonetiska avdelningen i en SB-prislista från 70-talet (Gbg-avdelning då alltså).Vad tror ni om Tjatånöff dö papp? Svårt att misstolka i alla fall.
Om jag får med mig sällskapet på lördag så blir det en St Vincent-96 fast med ny etikett. Kul att den levererar!Visa bifogad bild 1054 Dom Perignon 1995
Krutig och klassisk Dompa rökighet i doften.
Smaken är utvecklad nästan lite söt med inslag av vanilj.
Drar åt mer exotiska hållet med perfekt balans.
Tycker att den här dricks väldigt bra just nu. Men håller många år till!
94 pts fick den igår.
Visa bifogad bild 1055
St Vincent -96 gamla etiketten
Härlig krutdoft och fin färg.
Härlig och frisk smak med inslag av citrus, plommon och en aning grape.
Bra balanserat, kändes som en typisk BdB. Tror att den har ganska mycket utveckling i smaken kvar.
90 pts
En till Ninja
Visa bifogad bild 1056
Och en till Matlen
Visa bifogad bild 1057