Jonas Sand
Medlem
Tack för svar.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Den släpptes som webblansering förra året. Skulle själv köpa men missade det totalt.
Det mest störande är väl den där beskan i eftersmaken.Raveneau Chablis 2018
Mitt vin och min första Raveneau. Hade inga större förväntningar pga village från en sämre årgång och distrikt som sällan imponerar på mig. Tur var det, för det fanns inte mycket här som gjorde något avtryck.
Det var inget direkt fel på vinet, men inget minnesvärt heller. Lite tropiska inslag, en beska som påminner om vindruvskärnor, varsamt fatad och medelhög syra.
Jag hjälper dig gärna att bli av med resterande flaskorSom alla andra har jag gått på hypen kring Raveneau. Nu när jag igår lyckades beställa en Chablis 2020 så tyckte jag att det var läge att öppna en 2017, som jag hade hemma. Stora förväntningar, som kanske inte uppfylldes helt.
Visst, det är ett väldigt bra vin men jag delar nog den här uppfattningen:
Det mest störande är väl den där beskan i eftersmaken.
Visa bifogad bild 28536
Tre dagar med Moncayo? Dubbelmagnum?Dag tre med alto moncayo veraton 2018 och jag tycker den dricker bäst nu. Dracks till ryggbiff med bea i söndags och var absolut god till maten, dock inte lite bra på egen hand.
Nu har allt som fallit bättre på plats. Det doftar av körsbär, hallon, jordgubbar, ek, läder och nånting som ligger dämpad i bakgrunden men som jag inte riktigt vet vad det ska vara.
I munnen så hittas många av dofterna i smaken, syran tillför en bra balans och tanninerna är mjuka men ändå finns det grepp.
Färgen är rubinröd och det dracks ur riedel veritas new world Shiraz