Va kul att få läsa och se allas poäng. Jag är inte snarstucken och tar inte illa vid mig av kritik alls. Vin är ju så personligt och vad som är någons kryptonit kan vara nån annans kattmynta. Misstänker dock att den Milk Fed 3 PicPoul jag skickade med kanske kan ha haft nåt fel, eftersom den nästan alltid brukar bli en favorit. Det är min personliga favorit också - tycker att den är magisk när den går på alla cylindrar. Men har haft en eller två som verkade temperaturskadade, så det är möjligt du fick en sån av misstag.
Vad gäller dom viner som kommer till Sverige, så är det:
18 lådor Flame Tokay
10 lådor White Zinfandel
64 lådor Mission Marina
20 lådor Zinfandel
Korta notiser - den nya Missionen, nu kallad Marina, är lite hetare och större år 2020. Biffigare. Kan kanske falla vissa på läppen och andra inte.
Flame Tokayn är alltid en favorit och detta år är den lättillgänglig och inbjudande, med rätt så kort skalmaceration, så inte överdrivet oxidativ.
Zinfandelen är lätt i sin karaktär, men har även lite ekfatsnoter i början. Jag brukar rekommendera en rätt lång dekant på den, så dom noterna inte dominerar.
Vita Zinfadelen sålde slut oerhört snabbt, vilket jag tror inget trodde skulle hända. Ett trevligt sommarvin, bubblegum och lite grapefrukt.
Tyvärr ingen Syrah etc till Sverige. Slutsålda redan. Zweigelt tog dom inte in, vilket jag kan kanske förstå - vem vill dricka en Zweigelt från Kalifornien
Jag hoppas dom tar in Rieslingarna nästa vända, för jag tycker dom håller bra nivå, men inser också det är svårsålt. Som min tyske importör sa: "Whatever you do, don't send me any Riesling!"