JonasBo
Medlem
Det skulle jag absolut påstå. Har provat Pira Barolo Serralunga 2013 som var i fin fas.Kul provning! Kan man konstatera att 2013 barolos börjar komma in i drickfönstret?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det skulle jag absolut påstå. Har provat Pira Barolo Serralunga 2013 som var i fin fas.Kul provning! Kan man konstatera att 2013 barolos börjar komma in i drickfönstret?
Toppen ! Tack för att du lägger tid på att letaSer ut att vara dessa viner:
Vve Fourny & Fils Cuvée du Clos Notre Dame Brut Champagne Premier Cru | Vivino Sverige
Cuvée du Clos Notre Dame Brut Champagne Premier Cru är en Mousserande vin. Tillverkad av Chardonnay. Se recensioner och priser för detta vin.www.vivino.com
(Ser ej årgången dock)
2015 Esse Kacha Valley Dolinnoe CS + ML | Vivino US
Kacha Valley Dolinnoe CS + ML is a Red wine. See reviews and pricing for the 2015 vintage.www.vivino.com
Lysande! Tack!Det stämmer bra! Fourny var årgång 2012
Båda dessa viner kom för övrigt på jumboplats i respektive flight utan att för den skull vara dåliga viner, bara hård konkurens, särskilt i bubbelflighten.
Jag dricker slatten från det ukrainska vinet idag och det är mycket trevligt.
Roligt tema . Hur låg By Farr Tout Pres kvalitetsmässigt? Någon som satte poäng?Gårdagens BYOB med temat "2013 - 10 år sedan" på Grappe tillsammans med @JonasBo @thunberg @Gradin @Håkan @jlp1 @MarkusJ -
Flight 1:
Visa bifogad bild 29089
Domaine Christian Clerget Vougeot 1er Cru 'Les Petits Vougeots' 2013 - 0 röster.
Fèlsina Colonia Chianti Classico Gran Selezione 2013 - 0 röster.
Zlatan Plavac Barrique Vrunskho Vino 2013 - 2 röster.
Elio Grasso Gavarini Chiniera 2013 - 5 röster
Flight 2:
Visa bifogad bild 29090
Burzi Barolo Caplot 2013 - 2 röster.
Wynns Coonawara Black Label Cabernet Sauvignon 2013 - 1 röster.
Leeuwin Estate Art Series Cabernet Sauvignon, 2013 - 2 röster.
By Farr Tout Près Pinot Noir 2013 2 röster.
Som synes väldigt jämn sistaflight men till slut när vi skulle utse WOTN så drog By Farr det längst strået
För mig ett helt fantastiskt vin, gav det själv 95 poäng i min bok. Vet att @thunberg fick gåshud av vinet så han kan säkert utveckla sin upplevelse än mer
En 5 timmars bolognese sjuder på spisen och i glaset formligen skriker det Italien.
24 år ung och fullkomligt underbar.
Jord,blöta löv samsas med torkade örter,medelhavet,skogssvamp,höst.
Munnen fylls av väl polerade tanniner,lingon syra,skogshallon,körsbär,örter och en eftersmak som bara fortsätter o fortsätter.
Älskar Aglianico med ålder detta blir nog inte bättre.
Svårt att sätta poäng och kan bli ändringar beroende på hur det reagerar med luft under kvällen
Men kvällens första glas säger 93-94 strålande poäng.
Varför är inte alla söndagar såna här?
Kvartsmagnum över tre dagar, jag som trodde att september var din vita månadTignanello 2019 (kvartsmagnum)
Dracks över 3 dagar.
Haha, jo det krävdes en viss självdisciplin... och andra viner vid sidan av.Kvartsmagnum över tre dagar, jag som trodde att september var din vita månad
94 pinnar gav jag det. Ett fantastiskt vin som jag först trodde var en tysk men kom på mig själv senare att det saknades det där stendammet som brukar förekomma hos dessa. Håller sig på precis rätt sida om bombastisk, tät, fet, släng av chilipeppar i slutet. Jag gillade det lilla elektriska stinget på tungspetsen som fanns i början. Utvecklades i glaset.Roligt tema . Hur låg By Farr Tout Pres kvalitetsmässigt? Någon som satte poäng?
Inga rotfrukter? Det är alltid det första jag känner i By Farrs pinoter …94 pinnar gav jag det. Ett fantastiskt vin som jag först trodde var en tysk men kom på mig själv senare att det saknades det där stendammet som brukar förekomma hos dessa. Håller sig på precis rätt sida om bombastisk, tät, fet, släng av chilipeppar i slutet. Jag gillade det lilla elektriska stinget på tungspetsen som fanns i början. Utvecklades i glaset.
Jag kanske var lite snål med poängen men jag tror att det finns mer att hämta. Ingen brådska även om det var förbaskat gott redan nu.
Jag vill inte minnas att jag hittade rotfrukt i doft eller gom.Inga rotfrukter? Det är alltid det första jag känner i By Farrs pinoter …
Inga alls faktiskt, en hedonistisk Pinot gjord för konsumtion just nu. Detta var andra flaskan för mig och den första kändes sådär (6 år sen), men den här var kul! Jag tror att 10 år är minimum för By Farrs Pinoter.Inga rotfrukter? Det är alltid det första jag känner i By Farrs pinoter …
Nope, inte en endaste liten rädisa ens.Inga rotfrukter? Det är alltid det första jag känner i By Farrs pinoter …