Visa bifogad bild 31099
Valet i USA med pedofiliska katolska päster, evangeliker och Trump kommer bli lite "spännande" för den fria världen och för förståelsen av vad som är sant/verkligt… Ett spännande år med val i fantastiskt många länder där populistiska högervindar blåser. Vi kanske (om ett år) får se en värld regerad av ”strong men” i varje land. Huh…
Denna 'horror clown' är AI-genererad. Arg och hemsk!
Visa bifogad bild 31100
En ensam själ… AI-genererad.
Visa bifogad bild 31101
Dju-yon-dai
en av de bästa sakkarna, alla kategorier. Kostar som en Bgn GC per flaska…
Har haft äran att dricka 8 av deras olika buteljeringar. Alla var rejält jädra bra!
Visa bifogad bild 31103
@vintomas tog med detta underverk till makalöst vin till Alte Liebe. Det har (äntligen) fått mig att förstå Rieslingdruvans potential för (också) torra viner. Oändligt bra. Borde nog egentligen dominera min översikt av 2023…
I always get dry Rieslig wrong…
Visa bifogad bild 31104
Bara för att ett vin inte är mainstream, betyder det inte att vinet är varken sekunda eller mindre underbart. Ssk blindprovning i combo med ödmjukhet kastar otroligt tydliga facit över ens egen personliga smak. Kanske det viktigaste spåret att följa…
Ett av årets stora höjdpunkter, inklusive Feteasca Negra från Moldavien och producenten Garzon i Uruguay… Världsklass! Och årets Schweiziska röda vin 2015 Domaine du Daley Mersyca Grande Réserve Les Rueyres skapade oändligt stor mersmak!
Visa bifogad bild 31105
Mitt livs bästa Muscadet
Pepp - en mumsig men atypisk GV.
Poirot Dabin SB-smakande Muscadet som är helt ok, men lömgt från typoåisk. Kanske npgon begick ett misstag?
La Spinetta Vermentino. Inte purung.
En mycket spännande Muscadet!
Visa bifogad bild 31106
Årets i särklass mest efterlängtade plopp…
1934 Château Lafaurie Peyraguey, 100p
1853 Colheita, 100p
Årets, i särklass, mest magiska söta viner.
7 st söta viner fick 100 p av mig under 2023, de övriga fem var också totalt galet bra, men inte som de här….