Intressant! Det där ska jag försöka att komma ihåg. Hur kollar du lättast upp detta? På producenternas hemsida, eller borde man veta detta beroende på vilket vin man köper?Att vinet inte upplevs som ovanligt torrt eller obehagligt strävt kan nog bero på lång mognad i vingårdarna, där både sockermognad och fenolisk mognad har pågått rätt länge. Vinet har dock de vanliga "mindre än 3 g/l socker".
Tack för tipset, det ska jag göra! Jag även och väntar på att @Bearman ska öppna sin (99411)Eftersom du gillade den tycker jag du borde prova deras Cyvée Anonyme (81701).
Jag drack detta (2770) vin från Priorat, och det var också nåt som jag föll förr. Tänkte köpa detta (2500) vin och prova, i min hjärna så borde det vara gott eftersom att det är gjort på samma druva som inte tillhör majoriteten av viner som produceras.bättre priser från både Priorat och de södra delarna av Frankrike
Är det inte farligt för hjärtat att träna dagen efter att man har konsumerat alkohol? Jag har läst det i förbifarten.. men inte satt mig in i ämnet. Sitter just nu och funderar på om jag kan sticka ut på en löprunda eller inte. Vore skönt nu när jag är ledig på måndagar!Träningen kl 20 på lördagskvällen var väldigt, väldigt jobbig... (...att ens ta sig till...)
Haha, ja. Det får du gärna göra! Men jag tror nog att det finns viner på systembolaget som är mer lättilgängliga som jag kan köpa och prova Bara du kommer med något annat tips så ska det gå att lösa! För Renato Ratti hade bara ett vin i BS på SB. Edit: Såg att du nämnde några ovan.Du skulle behöva testa en "lite lagrad", typ renato ratti barolo marcenasco 2008....funderar nästan på att skicka en till dig för att få fast dig i denna underbara nebbiolo värld
Last edited: