This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
På Folknykerhetens dag!!Efter att ha huggit sönder en stubbe med yxa svalkar jag mig i vårsolen med en 2010 Schloss Johannisberger Riesling Trocken. Ruskigt trevligt vin, fullt av äpple, päron, aprikoser, petroleum, gummi och en härlig syra som sticker lite lätt på tungan. Efter en stund i glaset, mer petroleumtoner och mindre syrlig frukt. 89-90p
Visste jag inte! Får man öppna nåt att fira med.På Folknykerhetens dag!!
I min värld så låter det som ett ruggigt nyktert beteende att sippa på en Riesling i solskenet.På Folknykerhetens dag!!
Absolut! Själv har jag hunnit med 2 öl, lite av gårdagens riesling och påbörjat en Ch de Jacques Champ de Cour -09!Visste jag inte! Får man öppna nåt att fira med.
När ska man nånsin bli som folk? Drack en Gewurztraminer från Alsace till måttligt kryddad thai-mat. Det dög väl genom sin sötma och nästan totala avsaknad av strävhet men varför hamnar jag alltid som bäst på omdömet "passar inte dåligt" och aldrig på ¡giftermål! när det gäller thai? Är det plånboken som måste svängas upp på vid gavel? Men det vågar jag knappt när förväntningarna är så låga. Istället: kapitulation och veteöl.På Folknykerhetens dag!!
Låter som våra försök med Bjs-vin och mat. Där har inte varken plånbok eller lång lagring hjälpt.När ska man nånsin bli som folk? Drack en Gewurztraminer från Alsace till måttligt kryddad thai-mat. Det dög väl genom sin sötma och nästan totala avsaknad av strävhet men varför hamnar jag alltid som bäst på omdömet "passar inte dåligt" och aldrig på ¡giftermål! när det gäller thai? Är det plånboken som måste svängas upp på vid gavel? Men det vågar jag knappt när förväntningarna är så låga. Istället: kapitulation och veteöl.
Brunello di Montalcino Val di Suga 42302Val di Suga alla förväntningar: allt sitter där det ska, syra, frukt tanniner och fat, inget dominerar, allt är i harmoni, klart för att drickas nu.
Där ser man, vi har druckit samma vin. Bra score, helt i paritet med min. Men jag låter nog lite mer positiv i mitt omdöme. Kul!2013, Edetària, Via Terra Garnatxa Negra (2500)
Det här är ett vin som faller mig i smaken. Jag är inte tillräckligt säker på min sak för att säga om det här vinet skulle vinna på lagring eller inte, men jag tror att den påtagliga syran skulle kunna dämpas med tiden. Utöver det så är det ett fylligt, tanninfattigt, eldigt vin med måttlig längd. Stor fruktighet som går åt syrliga körsbär och hallon. Färgen är mörk och i glaset så är avsaknad av fatkaraktär total.
Hade definitivt kunnat köpt mer av detta, gärna att prova igen om ett år och se om alkoholen och syran då har blivit bättre intigrerade, 87p.
Där ser man, vi har druckit samma vin. Bra score, helt i paritet med min. Men jag låter nog lite mer positiv i mitt omdöme. Kul!
När du säger "thai", vad menar du då egentligen? Alla rätter smakar ju inte likadant i det thailändska köket.När ska man nånsin bli som folk? Drack en Gewurztraminer från Alsace till måttligt kryddad thai-mat. Det dög väl genom sin sötma och nästan totala avsaknad av strävhet men varför hamnar jag alltid som bäst på omdömet "passar inte dåligt" och aldrig på ¡giftermål! när det gäller thai? Är det plånboken som måste svängas upp på vid gavel? Men det vågar jag knappt när förväntningarna är så låga. Istället: kapitulation och veteöl.