This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Denna är löjligt bra redan nu! Jag drack upp alla flaskor jag köpte förra sommarn ganska omgående, ett betyg så gott som något, men den kommer säkert utvecklas bra framöver också. Provat 12:an?2011 G.D. Vajra Barolo Bricco del Viole
Köpte hennes 2014 Ahrweiler Forstberg härom veckan, blir sugen på att knäcka en!2014 Julia Bertram Dernauer Spätburgunder
Kul, har samma bild av vajran, oerhört drickbar men med lagringspotential. missade tyvärr årets släpp av Bertram på bolaget, denna var riktigt bra, och lika bra dag ett som dag två. Visserligen litet sötfruktig, och lätt ekad, men mineralstinn, slank och med bra syra. Verkligen härligt vin!Denna är löjligt bra redan nu! Jag drack upp alla flaskor jag köpte förra sommarn ganska omgående, ett betyg så gott som något, men den kommer säkert utvecklas bra framöver också. Provat 12:an?
Köpte hennes 2014 Ahrweiler Forstberg härom veckan, blir sugen på att knäcka en!
Ser ut att finnas någon enstaka flaska kvar av den "vanliga" Ahrweiler från 2015 hos Systembolaget.missade tyvärr årets släpp av Bertram på bolaget, denna var riktigt bra, och lika bra dag ett som dag två. Visserligen litet sötfruktig, och lätt ekad, men mineralstinn, slank och med bra syra. Verkligen härligt vin!
Provade 12an för en månad sen, tillgänglig den med. Men inte så som 11anDenna är löjligt bra redan nu! Jag drack upp alla flaskor jag köpte förra sommarn ganska omgående, ett betyg så gott som något, men den kommer säkert utvecklas bra framöver också. Provat 12:an?
Köpte hennes 2014 Ahrweiler Forstberg härom veckan, blir sugen på att knäcka en!
Har själv alltid tyckt att Tradition är deras bästa vin men det är nog en smaksak. De dyrare brukar få fler ParkerpoängPassade på att plocka upp en flaska 2014 Bosquet des Papes Châteauneuf-du-Pape Cuvée Tradition tidigare i veckan som inmundigades igår. Hempulade hamburgare fick det bli matmässigt.
Visa bifogad bild 9817
Riktigt god! Snygg och generös utan att kännas svulstig. Mörkröd frukt med mogna jordgubbar, fikon och plommon samt lite peppar, vanilj, lavendel, piptobak och körsbärslikör. Sammetslen och balanserad i munnen som en skamlöst mustig varmklimatspinot med finess. Medelfylligt på gränsen till fylligt. (89p+)
Klart drickfärdig och okomplicerat charmant. Kan tänka mig att köpa någon flaska till och blev även nyfiken på storasyster. Är den värd ett par hundringar ytterligare?
Old World vs New ja bägge är underbara på sitt vis, nypon tjära rosor, eller eucalyptus söt härlig björnbärs frukt. Smaken är som smaken, min halva går till Old school..Visa bifogad bild 9816
Visa bifogad bild 9840
Elio Altare Vigna Bricco Cerretta 2008
En Barolodoft kan säga mer än tusen ord. Den där blommiga doften den hypnotiserar mig emellanåt. Smaken är frisk och har tanniner som biter av på ett behagligt sätt. Sen läder, tjära och mycket annat gott. God Barolo helt enkelt!
Har bara druckit Elio Altares standardbarolo tidigare vilken jag alltid har gillat. Cerrettan är nog något tätare men man får nog ha dem i parallella glas om man ska kunna jämföra vad som skiljer dem.