M
Mouton
Dagens lunch vin behöver verkligen inte skämmas för sig, mörkt murrigt med tyngdpunkt på blåa bär. Totalt otypiskt Italienskt med låga syror och med mognad. Dricks till en enkel bolognese.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Chinon är en vit fläck på kartan för mig och det enda jag kan minnas att jag druckit är just den där flaskan förra sommaren med nån vag notering att jag giillade den men vill ha "mer"..Visa bifogad bild 10309
2014 Charles Joguet Chinon Les Petites Roches
God, men inte upphetsande. Tillrättalagd vinbärsfrukt med blåbärsris, ceder och ett uns jordigt gräs. Slankt och finstämt, men det händer inte så mycket mer. Visst, priset är ju inget som borde skapa höga förväntningar visserligen, men lite mer dammigt grus och sköna papriktoner hade jag gärna sett. Rimligt bra ändå, men knappast minnesvärt eller särskilt intressant. (86p)
Försök hitta nått från Bernard BaudryChinon är en vit fläck på kartan för mig och det enda jag kan minnas att jag druckit är just den där flaskan förra sommaren med nån vag notering att jag giillade den men vill ha "mer"..
Så - har du nåt roligare förslag på chinon på lager?
Chinon är en vit fläck på kartan för mig och det enda jag kan minnas att jag druckit är just den där flaskan förra sommaren med nån vag notering att jag giillade den men vill ha "mer"..
Så - har du nåt roligare förslag på chinon på lager?
Baudry är svinbra. Olga Raffault är en favorit för mig. Vet inga bra inköpsställen alls för dessa, men är inte helt ovanliga på restauranger i Sverige.Försök hitta nått från Bernard Baudry
Olga Raffault är en favorit för mig. Vet inga bra inköpsställen alls för dessa, men är inte helt ovanliga på restauranger i Sverige.
Tusen tack för tipsen.Tyvärr suger Bolaget extra hårt när det kommer till Chinon. Couly-Dutheil dyker upp ibland. Joguets vingårdsbetecknade viner är riktigt bra.
Baudry är svinbra. Olga Raffault är en favorit för mig. Vet inga bra inköpsställen alls för dessa, men är inte helt ovanliga på restauranger i Sverige.
"Stilen" finns ju också utanför just Chinon. Catherine & Pierre Breton i Bourgeil är bra grejer. I Saumur håller min husgud Domaine Guiberteau till. Och bara för att hålla liv i finewines.ses tradition av att rekommendera sagoviner så passar jag på att slänga ur mig: Clos Rougeard också. (Samtliga "finns" hos Rosforth & Rosforth i Köpenhamn, men det hjälper dig nog föga).
Hur har jag missat detta? Tack för uppmärksammandet!Kolla Pompette, privatimport eller låda på SB.
Tusen tack för tipsen.
Som en slump ska jag till Köpenhamn imorgon och bor inte långt ifrån Rosforthx2... men tyvärr bara handbagage den här gången :/
Chinon är en vit fläck på kartan för mig
Wow!Visa bifogad bild 10324
Har blivit gammal. Firade detta med helt OK viner!
Selosse Rosé, deg mars 2015
Selosse Substancce, deg okt 2007
1985 "Y"
1957 Monipex Tokaji Aszú Esszencia
Återkommer med noter!
Det är uppenbarligen riktigt tufft att bli gammal nu för tiden!Har blivit gammal. Firade detta med helt OK viner!