This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Men satan! Bara gott där!Firade mina föräldrars guldbröllop i förrgår och pappa sparade inte på krutet direkt!
Visa bifogad bild 12692
God smak dina föräldrar har !Firade mina föräldrars guldbröllop i förrgår och pappa sparade inte på krutet direkt!
Visa bifogad bild 12692
Jättebra recension om vinet! Enda frågetecknet är varför etiketten ser annorlunda ut än ett annat vin som heter exakt likadant. Kanske frågan har redan diskuterats här – hur som helst, kanske läge att ta detta upp igen?
Tack! Intressant att vara så ärlig kring sin oärlighet. För en produkt med samma namn men annan etikett tycker jag inte är ett öppet redovisande av innehållet.Var själv fundersam på Borgognos Barolo Riserva och lågt pris så jag slanged iväg ett mail till Borgogno och fick följande svar:
"Goodmorning Jonsson,
Thank you for your kind request.
Barolo Borgogno Riserva 2008 Special Label is a particoular wine product for Sweden.
It's a belnd of differenti grapes from different villages.
5 Years of aging in big barrels and 1 year in bottle.
For our traditional Riserva 2008 we use best grapes from our three most important CRU: Cannubi, Liste and Fossati (in Barolo).
6 years of aging in big barrels in Slavonian Oak and 1 year in bottle.
Best regards"
Låter m.a.o. som det är ett helt annat enklare vin, andra lägen, annan lagring, men som har samma namn, Borgogno Barolo Reserva, som dess "storebror".
Tack! Intressant att vara så ärlig kring sin oärlighet. För en produkt med samma namn men annan etikett tycker jag inte är ett öppet redovisande av innehållet.
Tack, intressant att få det bekräftat. Med tanke på prisskillnaden var det svårt att tro att det var samma vin. Men att bara ha etiketten som skillnad känns oärligt.Var själv fundersam på Borgognos Barolo Riserva och lågt pris så jag slanged iväg ett mail till Borgogno och fick följande svar:
"Goodmorning Jonsson,
Thank you for your kind request.
Barolo Borgogno Riserva 2008 Special Label is a particoular wine product for Sweden.
It's a belnd of differenti grapes from different villages.
5 Years of aging in big barrels and 1 year in bottle.
For our traditional Riserva 2008 we use best grapes from our three most important CRU: Cannubi, Liste and Fossati (in Barolo).
6 years of aging in big barrels in Slavonian Oak and 1 year in bottle.
Best regards"
Låter m.a.o. som det är ett helt annat enklare vin, andra lägen, annan lagring, men som har samma namn, Borgogno Barolo Reserva, som dess "storebror".
ja det var ju en hit att köpa loss några pavor Sadie Family här i vintras. Skerpioen 2016 är en field blend av Chenin blanc och Palomino och den är riktigt bra. typ 94-poäng-bra. Fet och fin, men med en citrusfrukt-fräschör och en grymt bra balans. litet kryddig på slutet och faktiskt helt outstanding. någon annan som provat eller köpt?
Köpte ett par av 2015 av den, inte öppnat nån ännu men kanske är dags?
ja det var ju en hit att köpa loss några pavor Sadie Family här i vintras. Skerpioen 2016 är en field blend av Chenin blanc och Palomino och den är riktigt bra. typ 94-poäng-bra. Fet och fin, men med en citrusfrukt-fräschör och en grymt bra balans. litet kryddig på slutet och faktiskt helt outstanding. någon annan som provat eller köpt?
Har också lyckats hålla tassarna borta från mina Sadie från förrförra släppet. Ligger på Palladius, Skerpionen och Skurfberg i vitt och Columella och Soldaat i rött! Kanske dax att poppa nån vit?Köpte ett par av 2015 av den, inte öppnat nån ännu men kanske är dags?
jag är litet osäker på årgångsskillnaden, som jag förstår det var 2015 riktigt bra, medan 2016 var litet mer utmanande och varmare. Dock inget jag kände av med 2016 Skerpioen. Har dock inte så mycket att jämföra med. 2016 Pofadder (cinsault) var riktigt bra men blir nog bättre om några år. Palladius och Columella väntar jag med. Min känsla är att det generellt verkar vara viner som är både bra nu och (kanske) ännu bättre sen. Hursom är jag verkligen imponerad.Har också lyckats hålla tassarna borta från mina Sadie från förrförra släppet. Ligger på Palladius, Skerpionen och Skurfberg i vitt och Columella och Soldaat i rött! Kanske dax att poppa nån vit?