Poussard
Medlem
Kul att du provade den där. Det var en av mina favoriter från Wine Rebels, och den enda vita jag beställde när jag lade en beställning själv sen.2017 Lourens Family Lindi Carien
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kul att du provade den där. Det var en av mina favoriter från Wine Rebels, och den enda vita jag beställde när jag lade en beställning själv sen.2017 Lourens Family Lindi Carien
i dessa glas tar det sig dock ganska fort. Zalto for presidentVisa bifogad bild 16966 Ja vad ska man säga.
Primörfrukten är enorm, ångesten är enorm, Öppnade jag denna 20 år för tidigt? Svar ja. 93p
Jag skulle nog säga 25 år för tidigt, och dubbla min ångestVisa bifogad bild 16966 Ja vad ska man säga.
Primörfrukten är enorm, ångesten är enorm, Öppnade jag denna 20 år för tidigt? Svar ja. 93p
Jag skulle nog säga 25 år för tidigt, och dubbla min ångest
Fortzmeister Geltz Zilliken Rausch Riesling Kabinett 2017
Kändes som ett hypat vin och även om jag har svårt att bedöma utifrån stilen om det verkligen är 92-94 p. så tror jag inte nån (som vet vad Kabinett är) kommer bli besviken. Det är helt enkelt en fruktansvärt bra balans i detta vin. 58 g/l restsötma men inte ett dugg kladdigt eller överdrivet. 8% alkohol. Lime, tropiska frukter, hint av mineral och örter och kanske andra grejer om man letar - men det är inte ett vin jag skriver oändligt långa noter om, det är mer superklunkigt och även en stabil matspelare om man vet vad man håller på med. Själv körde jag sushi dag 1 och dumplings dag 2. I min värld dricks det från 2019+ även om CT säger 2022+.
(Kort sidospår om sushi: vad gäller grym riktig sushi á la Sushi Sho så tycker jag saké hittills har bidragit med den bästa pairingen. Men om man snackar svennesushi som jag kan uppleva sötare och där man också får välja mängden soya själv (det får man inte på Sushi Sho) så tycker jag Kabinett är en grym match).
Köp-tåget har väl dessvärre redan avgått. För oss som hann ombord är det ju som ljuv musik att läsa detta.Köp och drick!