Daniel A
Administratör
Med tanke på att första gången var det 7 viner på tre pers är det kanske dags att döpa om skånegänget till Klubb sjöslaget?
Och kul att se att du gav caborcasen samma poäng som jag. Fast på första glaset hade jag bara givit 72 förstås...
Notera att jag drack en tidigare årgång av Caborcas. 2015 ska jag nog korka upp inom kort, men tar dina initiala 72 poäng i beaktande! Den flaskan får drickas långsamt över tid.
Andra halvan av 2013 dracks igår, som stärkande dryck vid målning. Jag får nog ta tillbaka mina tveksamheter kring vinets utvecklingspotential. Det hade blivit mycket harmoniskt av att stå halvfull tre dagar!
Stort tack för en gedigen och välskriven rapport! En sak jag skulle önska bland dina utmärkta rapporter är vad du dragit för slutsats även när du hamnat fel. Även en ”felaktig gissning” säger mycket om vinet och det är inte sällan som den bygger på helt rätt slutsats ur ett analytiskt perspektiv. Det är ju långtifrån självklart att ett vin är tillräckligt typiskt för att vi ska kunna hitta rätt adress blint.
Tack för de orden, och bra synpunkt!
Tycker dock att det är lite klurigt. Till att börja med så känns det ibland som att mina poster är långa nog som de är... Men mest handlar det nog om mina bristfälliga anteckningar. Många gånger anteckningar jag bara doftnoter med noggrannhet, resten faller bort (mer och mer ju längre in i flighterna jag kommer, men det är nog universellt). Ska försöka göra det lite mer strukturerat nästa gång - fram för allt på gissningarna!
Last edited: