Per Jensen
Medlem
Två flaskor, avvaktar ett år eller två.
Stort tack
Stort tack
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
2013 Marqués de Murrieta Rioja Dalmau
Ward Wines!? Finns ni här! Jag gav 41 euro för den här flaskan direkt från vinskåpet på Carrefour av alla ställen och bedömer det som väldigt prisvärt för den slanten! Kan ni få hem detta till ungefär det priset så slipper jag släpa med mig just detta!
Ser det också nu. Men jag brukar annars handla hos lokala handlare och de har generellt betydligt bättre priser. Ska kolla hos några av dem för skoj skull.Kollar du priserna hos spanska internethandlare som decantalo och gourmethunters är Ward inte alltför dyra. I resten av Europa kan det vara ännu dyrare. Du gjorde nog ett klipp på Carrefour.
2013 Marqués de Murrieta Rioja Dalmau
Flaska 16 953 av 20 814
Visa bifogad bild 17993
Edit 11:58 - inser just att den verkar finnas i BS för 569kr för 2012... Som också var en halvtuff årgång precis som 2013...
Ah, ok, inte ett ovanligt fenomen... men borde vara likvärdiga år... Blöta och sådär... Har du druckit fler årgångar? Det här var första flaskan för min del.Det står 2012 på nätet, men jag fick 2014 istället.
Jag dricker fortfarande 2011. Har två kvar och gråter inombords för att jag inte har fler. Jag har sagt det förut men säger det igen. Det här vinet är på min 10 i topplista. Ett rejält -vin!Ah, ok, inte ett ovanligt fenomen... men borde vara likvärdiga år... Blöta och sådär... Har du druckit fler årgångar? Det här var första flaskan för min del.
Har inte druckit någon. Var mest nyfiken på vad som händer ovanför Marqués de Murrieta Grand Reserva.Ah, ok, inte ett ovanligt fenomen... men borde vara likvärdiga år... Blöta och sådär... Har du druckit fler årgångar? Det här var första flaskan för min del.
Dalmau är väl mer ett sidospår än något som är ovanför?Har inte druckit någon. Var mest nyfiken på vad som händer ovanför Marqués de Murrieta Grand Reserva.
Har inte druckit någon. Var mest nyfiken på vad som händer ovanför Marqués de Murrieta Grand Reserva.
Dalmau är väl mer ett sidospår än något som är ovanför?
jag brukar annars handla hos lokala handlare och de har generellt betydligt bättre priser. Ska kolla hos några av dem för skoj skull...
Ja, och om någon, förutom min fru, undrar om jag köpte några så är svaret jaDet fanns riktigt billiga Unico också bl a 2005 för 195 euro.
Avundsjuk!Ja, och om någon, förutom min fru, undrar om jag köpte några så är svaret ja
Har druckit båda årgångar - fantastiskt bra båda två!Ah, ok, inte ett ovanligt fenomen... men borde vara likvärdiga år... Blöta och sådär... Har du druckit fler årgångar? Det här var första flaskan för min del.
Definitivt snett uppåt höger. En av de mest traditionella Rioja-bodegorna gör ett "modernt" vin = gammal single vineyard, manuell utklippning av klasarna, noggrann sortering, hel avstjälkning och 19-21 månader i ny fransk ek. 75% Tempranillo, 15% Cabernet Sauvignon, 10% Graciano (2014) Såg att detta fått 98p av Decanter och 97p av Tim Atkin. Det ni Tycker definitivt att den ca 100-lappen mer som Dalmau kostar gentemot MM GR är mycket väl använda pengar.Och @Patrik Sellin har helt rätt - det är ett sidospår - men möjligtvis snett uppåt höger någonting...
Men i november kunde man köpa GR för 299, en snabb titt hos importörens hemsida visar att den tiden verkar vara förbi...Definitivt snett uppåt höger. En av de mest traditionella Rioja-bodegorna gör ett "modernt" vin = gammal single vineyard, manuell utklippning av klasarna, noggrann sortering, hel avstjälkning och 19-21 månader i ny fransk ek. 75% Tempranillo, 15% Cabernet Sauvignon, 10% Graciano (2014) Såg att detta fått 98p av Decanter och 97p av Tim Atkin. Det ni Tycker definitivt att den ca 100-lappen mer som Dalmau kostar gentemot MM GR är mycket väl använda pengar.