Är också väldigt nyfiken!Holy Shit! Hur var den? 2010 av vanliga Réservéen är fortfarande lite vresig men den där måste vara sammetsmjuk...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Är också väldigt nyfiken!Holy Shit! Hur var den? 2010 av vanliga Réservéen är fortfarande lite vresig men den där måste vara sammetsmjuk...
Jag har också beställt mer. Klar bonus om det blir 2012 och isf blir det fler när det blir årgångsbyte. Förra sommaren när jag besökte vingården var det 2013 som gällde.Jag hoppas också på en 2012, ligger en beställning. Har druckit den vid flera tillfällen tidigare men helt glömt att fylla på nya flaskor.
Till kvällens ankbröst
Visa bifogad bild 18696
Holy Shit! Hur var den? 2010 av vanliga Réservéen är fortfarande lite vresig men den där måste vara sammetsmjuk...
2010 Pegau Da Capo. Det är onekligen med viss förväntan man öppnar en sån här flaska. Jag drack den ung på plats för ett antal år sen och minns den som relativt tillgänglig, packad med mörk frukt och peppar.Är också väldigt nyfiken!
Makalöst bra!
Inte mycket aktivitet här så jag blabbar på lite om Systemetdricka från senaste tiden. (Finns det en mättnad i fråga om noter om enklare viner?)
Kan bara hålla med om OL Les Setilles , levererar otroligt bra oavsett årgång och skulle vilja påstå att det är ett fynd i prisklassen. Försöker själv utforska segmentet 200-300 SEK Chardonnay både nya och gamla världen och Les Setilles står sig väldigt bra. Tycker även Domaine Chavy Chouet Bourgone Blanc les Femelottes ( Winefinder 299 SEK) varit bra tidigare årgångar. Någon som testat 2018 ?Inte mycket aktivitet här så jag blabbar på lite om Systemetdricka från senaste tiden. (Finns det en mättnad i fråga om noter om enklare viner?)
Charles Heidsieck Brut Réserve var ett härligt, välbalanserat kraftpaket, stramt och utan så mycket nyanser. Olivier Leflaives 2017 Les Sétilles levererar otroligt mycket - det har sagts förr och tål sägas igen. Blir spännande att jämföra med den nu kommande 2018. Boissets 2018 Les Ursulines (PN) tycker jag också ger mycket vin för bara 139 kr även om det är något slappare och inte lika balanserat.