Tycker lite synd att
@StefanAkiko har så svårt för att kunna njuta av ”unga” viner. Men livet är väl till för att lära så det kanske kommer.
Jag går definitivt igång på båda dessa viner. Tror faktiskt att bordeaux och brunello är mina tydligaste komfortviner, men sen kommer såklart många andra älskvärda tätt inpå.
Nu leker du med fake news!
Jag njuter av nästan alla viner.
Ung njutning inbegriper nästan all Sb och Melon de Bourgogne från Loire, all osöt bubblande Grasparossa och Garganega.
Njuter otroligt av att vidga mina vyer med nya områden, druvor, stilar, årgångar... Vinvärlden är så stor att jag det är omöjligt att nå i mål.
Sen, att jag
föredrar moget, ja, det är bara så som min smak har utvecklats till hit. Över åren. Jag är självklart öppen för att smaken fortsätter utvecklas. Vem vet, en dag kasnke jag slutar gilla mogen Bdx.
Tacksam över den fantastiska ynnesten att ha tillgång till nästan allt som existerar i vinvärlden, från massor olika årgångar. Bara den saken innebär att jag aldrig kommer flytta tillbaka till Sverige. Jag funkar riktigt dåligt i strypkoppel och klarar inte av att intala mig att utbudet i Sverige är någonting som liknar bra. Men, det kanske också utvecklar sig?
Om framtiden vet vi just bara att vi ingenting vet
Det är ju en sak att dricka unga viner för att man föredrar unga viner och har allt möjligt att välja bland.
Det är en helt annan sak att man tvingas dricka unga viner, för att utbudet är skralt... (Ett omoget sätt att mitigera ett dylikt tvång är att intala sig själv att ungt = min smak.)
Jag har turen att ha tillgång till ALLT och då katten själv får välja, väljer katten oftast moget.[/QUOTE]
Fast du är ju rätt övertydlig med att det är äldre, mogna viner som gäller. Men att du för övrigt är väldigt öppen inför all dryck det håller jag verkligen med om. Fattar inte hur du orkar var så vidöppen, imponerande!
Jag har också druckit en del äldre viner, framförallt bordeaux, och visst har man druckit en del enastående viner samtidigt som många har varit väldigt mediokra. Samma sak gäller ju unga viner som blivit drickfärdiga, vilket kan ta x antal år.
Att du gillar äldre viner vet vi vid det här laget men en del föredrar yngre.