This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Le Macchiole är verkligen en producent som gillar extra everything men när vinerna är i balans finns det få grejer på jorden som slår dem. Älskar deras Cab Franc men kan också verkligen rekommendera Scrio som är deras Syrah.Drack bland annat den här igår på restaurang.
vilket vin för mig! Riktigt lång smak och trevliga smaker med en bra styrka. Finns på bolaget för 823 pickadoller.
Visa bifogad bild 18213
Kul! Ska kika på dem lite mer.Le Macchiole är verkligen en producent som gillar extra everything men när vinerna är i balans finns det få grejer på jorden som slår dem. Älskar deras Cab Franc men kan också verkligen rekommendera Scrio som är deras Syrah.
Skriver under på det !Drack bland annat den här igår på restaurang.
vilket vin för mig! Riktigt lång smak och trevliga smaker med en bra styrka. Finns på bolaget för 823 pickadoller.
Visa bifogad bild 18213
Å fyfan. De flaskorna kostar väll över 10'?Skriver under på det !
Härligt vin som i sina bästa stunder kan utmana Cheval Blanc och dessutom helt paprikafritt utan att tappa CF-markörerna.
Jo om du skall ha toppårgångar så landar du runt 10 men det räcker nog med hälften för typ -06, -07.Å fyfan. De flaskorna kostar väll över 10'?
vilka årgångar ska man leta efter på den jag drack då?
Tack! Ja 15 var riktigt trevlig så det blir nog att ta hem ett par å lägga på lagring.Jo om du skall ha toppårgångar så landar du runt 10 men det räcker nog med hälften för typ -06, -07.
För Paleo så tycker jag att -13 var fantastisk och även -12 var väldigt bra.
Annars ser jag att det verkar vara -14 och -15 som finns ute på marknaden just nu och utan att ha provat ngn av dom ännu så lär ju -15 vara den bättre av dom.
Drack bland annat den här igår på restaurang.
Skriver under på det !
Och just det är ta mig tusan det bästa i den jämförelsen - som inte är dum alls (!) - även om jagoch dessutom helt paprikafritt
Läste att Caprili använt precis all bra frukt, inklusive den som normalt går ner i riserva, till denna. Fick också omdömet ”one of the top five Brunello of the vintage” dvs det blir kanske inte jättemycket bättre än så från årgången.Visa bifogad bild 18220
2014 Caprili Brunello di Montalcino
Initialt är den inte så rolig men blir klart bättre när den stått öppen i ett par timmar. Härligt läskande hög syra med fina och beskedliga tanniner. Har även en goda sälta.
Visst är den ung och faten märks ju en del, men tillgänglig och inget stök.
Smakar bra med bl.a. körsbär, te och lite animaliska drag i en slank kropp åt bourgogne hållet.
Första gången jag dricker brunello från 2014. Årgången hade en del problem med både kyla och väta. Men denna flaska var inget avskräckande exempel.
Så kan det absolut vara. En annan som garanterat borde vara bra är Ciacci Piccolomini d'Aragona. Kommer i februari tror jag.Läste att Caprili använt precis all bra frukt, inklusive den som normalt går ner i riserva, till denna. Fick också omdömet ”one of the top five Brunello of the vintage” dvs det blir kanske inte jättemycket bättre än så från årgången.
Eftersom det var så jäkla hajpat 4e okt impulsköpte jag två st när de restocked websaldot.
Visa bifogad bild 18221
Alto Moncayo Veraton 2016
Noter efter 2h i karaff.
Luktar strävt trä. Mest ceder. Lite söta kryddor och mörka bär. Härlig doft.
Smak med distinkt syra, inte sur. Mörk frukt, röda bär, kart och fyllig rondör med vanilj.
Jag tyckte det var ett bra och något mer än pri**ärdt vin, men inte storslaget. Utöver FOMO förstår jag inte hajpen.
Drack det häromhelgen och förstod inte heller grejen vid första glaset, sen flaskan stå i två dagar innan vi drack det igen och då hade det verkligen öppnat upp och blivit betydligt roligare.
Drack den förra året och förstod att det här inte var för mig. Men kul att dom är glada...Eftersom det var så jäkla hajpat 4e okt impulsköpte jag två st när de restocked websaldot.
Visa bifogad bild 18221
Alto Moncayo Veraton 2016
Noter efter 2h i karaff.
Luktar strävt trä. Mest ceder. Lite söta kryddor och mörka bär. Härlig doft.
Smak med distinkt syra, inte sur. Mörk frukt, röda bär, kart och fyllig rondör med vanilj.
Jag tyckte det var ett bra och något mer än pri**ärdt vin, men inte storslaget. Utöver FOMO förstår jag inte hajpen.