MagnusH70
Medlem
De har ett bra utbud, oftast OK priser.Gött!
Har du tips på något bra ställe att handla prisvärd bourgogne ifrån, vit som röd?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
De har ett bra utbud, oftast OK priser.Gött!
Har du tips på något bra ställe att handla prisvärd bourgogne ifrån, vit som röd?
Gött!
Köper ofta från Grandsbourgognes.com som har många bra enklare bourgognerGött!
Var vinet lika bra som bilden?Visa bifogad bild 27434
2015 Domaine Gourt de Mautens
Höstlov, novemberlov, läslov, vinlov… kärt barn har många namn.
Som gräsänkling i dessa lovtider njuter jag varma mackor och en flaska 2015 Gourt de Mautens.
Visa bifogad bild 27435
Varma mackor är underskattat.
Har druckit många av flaskor av denna årgång och kvaliteten är jämn men kvällens flaska ger inte samma upplevelse som den jag drack den 29 juni i år. Den var magisk! Eller så var jag magisk. Hur ska en kunna veta…Var vinet lika bra som bilden?
Om så kommer jag jaga reda på en låda!
Varma mackor är helt enkelt underbara med 'riktiga' rödviner.
Cheers
J-vligt kryptiskt och dåligt svarat av mig. Ber om ursäkt. Ja, den är bättre än bilden!Var vinet lika bra som bilden?
Om så kommer jag jaga reda på en låda!
Varma mackor är helt enkelt underbara med 'riktiga' rödviner.
Cheers
Vissa gräsänklingskvällar är bättre än andraVisa bifogad bild 27434
2015 Domaine Gourt de Mautens
Höstlov, novemberlov, läslov, vinlov… kärt barn har många namn.
Som gräsänkling i dessa lovtider njuter jag varma mackor och en flaska 2015 Gourt de Mautens.
Visa bifogad bild 27435
Varma mackor är underskattat.
Försökte planera in en självkokt gräsänklingsafton på kontoret, med bara mig, två flaskor vin, mjummiga tilltugg… och sedan hem till fem magiska sötviner samt ost! Great Netflix på Teve…Vissa gräsänklingskvällar är bättre än andra
Jagvariationen i ett nötskal...Har druckit många av flaskor av denna årgång och kvaliteten är jämn men kvällens flaska ger inte samma upplevelse som den jag drack den 29 juni i år. Den var magisk! Eller så var jag magisk. Hur ska en kunna veta…
Hur tänker du med "orenhet" och 99 poäng? Det låter som en kombination som inte går ihop i min värld.1991 Coimbra de Mattos 20 yrs Valriz Tawny Port, 99p
Sista glaset från flaska under kork som ploppades i augusti, i år. Nådde inte riktigt 100. Det finns en liten orenhet i mitten av gommen...
Nyckeln till mitt resonemang är "liten". Som då någon i publiken hostar med precis fel tajming.Hur tänker du med "orenhet" och 99 poäng? Det låter som en kombination som inte går ihop i min värld.
Intressant filosofisk diskussion .Nyckeln till mitt resonemang är "liten". Som då någon i publiken hostar med precis fel tajming.
Eller Beethovens nia framförd helt perfekt, förutom ett felspel.
Satt länge och grunnade över detta. Tycker det är svårt med de riktigt höga poängen och försöker hitta fram till varför ett överjävligt bra vin inte är perfekt.
Ibland vill jag tillbaks till mitt första system med en tregradig skala...