Jösses pojkar, vart har gentlemännen tagit vägen, nu är det ren dygnspridning vem som är värst i sandlådan.
Först måste jag tacka
@Mats med fru för trevligt bemötande för denna provning och för att hålla denna tillställning hemma hos sig.
Nya bekantskaper utanför forumet och även från forumet
@Livermore,
@StefanAkiko och
@vintomas som är fantastiskt kunnig karl, som en vandrande uppslagsbok, imponerande!
Även kvällens kockar gjorde utmärkt mat till bubblet, och jag kommer utan tvekan att vara med igen nästa gång detta sker.
Eftersom dompa 1996 är på tapeten rejält, och ett av de viner jag själv pricka rätt enligt facit, för att försvara champagne-älskaren så är det tre saker som inte finns med som jag tycker borde nämnas.
Flight 2 under kvällen var så hög oktanig på syra som dominerade rejält under hela flighten rätt igenom, ungefär som att skilja på 95 och 98 oktanig Bensin, det blir bara Bensin för mig, jag hade det jätte svårt att finna de smaker man behöver som ledstjärna under denna flight så jag koncentrera mig mer på att identifiera om det var en Champagne tummen upp eller ner.
Flight 1 hade mycket mer variation bland länder och smaker så att säga.
Då flight 2 körde slut på mina smaklökar rätt så rejält och jag slutade skriva efter att prickat in dompa 96 i tredje flight, det blev helt enkelt för mycket, ett tips om man ska köra detta så räcker 10 flaskor inte 35, dompa 96 hade väl plats nummer 31 eller 32 så man var väldigt trött i gapet, även andra faktorer som klassisk onykterhet gör ju inte saken bättre.
@Emanuel ja du Zoo-väktarn, går igenom lite idag och kommer skriva lite om flighterna ikväll, igår var det både resa hem och samtidigt hantering av kopparslagare, är ju en lite otrevlig upplevelse.
@Darth Angelus Nu har jag faktiskt tillgång till egen lagrad dompa 1996 i en god väns källare och skall bli intressant att jämföra, då jag vet att den har legat på samma lager plats sen 1996, men 2016 är året den skalla öppnas vid födelsdag så får helt enkelt återkomma.
Sen måste man veta att flaskvariation är vanligare än man tror, prova att köpa en låda av vad som helst för vin så finns det skillnader.