Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
SV: Idag dricker vi
Ojojojojojoj vad det kliar i bannlysningsfingret just nu....
Ojojojojojoj vad det kliar i bannlysningsfingret just nu....
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Do it! ;DKrug skrev:Ojojojojojoj vad det kliar i bannlysningsfingret just nu....
SUPRA skrev:Mt Ch Redon C9dP
Åt en grillad flintastek. Har inte ätit en sån på många år och det kommer dröja lika länge - minst - innan jag gör det igen.
Bubblaren skrev:Enda vettiga är att du tar en veckas detox
Krug skrev:Ojojojojojoj vad det kliar i bannlysningsfingret just nu....
SUPRA skrev:Jag gick till gymmet idag för första gången på ungefär 10 år så jag är fri från synd nu.
anders skrev:Jag har tidigare hyllat tyska 07r men i fredags hittade jag en panna som inte levererade. 2007 Hochheimer Hölle Riesling Erstes Gewächs (Rheingau) Weingut Franz Künstler hade en på tok för hög syra för att frukten skulle hänga med i svängarna.
Kul att du gillade 88:an RP ;DR.P skrev:Jag drack den fast 99an under semestern, den var helt ok tyckte jag, jag tyckte den var lite fadd på frukt så det du säger om syran kan jag nog hålla med om.
Har blivit en del viner i sommar, höjdpunkterna var Krug -88, Pichon Longueville -99, sen ett par Palmer -96 magnum (verkligen bra matvin, har blivit en favorit till smörgåstårta),Terram -05, riktigt bra Priorat som kommer att bli sjukt bra när den fått ligga lite till. Nu är man tillbaka till Spanien och dom spanska vinerna, letade något gott igår men dom flesta bra vinbutikerna är stängda en vecka till, blev det finaste dom hade på ett snabbköp i närheten, Esmeralda från Torres, den är väldigt fruktig, trevligt sommarvin, är dock lite platt och tråkig, men på balkongen i solen med en tallrik kallskuret funkade den bra.
Krug88 skrev:Ikväll bestämde sig Shorepower och jag för att mötas upp på Grappe och byta ett par flaskor med varandra.
Elvis var lite sugen på ett glas också, så vi sa att vi möts upp och tar en flaska eller så.
Sen hörde Mesnil av sig och nämnde nåt liknande, då vart vi 4 plötsligt...
Vi körde allt utom flaska nr 1 blint:
Pommery Louise 96
Dom Perignon 83
Lanson 69
Piper Heidseck Florence Louise 73
Deutz Cuvée William 90
Perrier Jouet Grand Siecle(95,96,97)
Vi återkommer imorgon när vi är lite piggare med synpunkter på flaskorna...
Trevligt med spontanare ;D
Kollade upp vårt vad och kryper till korset direkt Shorepower :-[shorepower skrev:Fantasiskt kul och en ordentligt resa. 1973 tog helt andan ut mig. Får återkomma med synpunkter i morgon. Stort tack till Krug88, Elvis och Mesnil för det generösa vinuttaget. Spontant är bra som man säger
Krug88 skrev:Du hade helt rätt i att 88 Salon släpptes före 85, fick det just bekräftat!
Jag hade fel, och du helt rätt. Bra där!
CH skrev:Vet inte vem av krugarna det var som kallade mig geografiskt handicappad men när man läser gång på gång om era trevliga spontanare så funderar man allvarligt på att göra något åt saken.
Krug88 skrev:Pommery Louise 96
Dom Perignon 83
Lanson 69
Piper Heidseck Florence Louise 73
Deutz Cuvée William 90
Perrier Jouet Grand Siecle(95,96,97)
Elvis skrev:Du är så välkommen!
Krug88 skrev:Kul att du gillade 88:an RP ;D
Krug88 skrev:Kollade upp vårt vad och kryper till korset direkt Shorepower :-[
Du hade helt rätt i att 88 Salon släpptes före 85, fick det just bekräftat!
Jag hade fel, och du helt rätt. Bra där!
Elvis skrev:Shorepower, då får du vara tacksam att jag och Mesnil hetsade er att ingå vadet! ;D