This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
vintjej skrev:Lustigt, jag har lite svårt för Willi Schaefers viner just p g a syran som jag tycker påminner om c-vitaminbrus. Så olika man upplever det. Men nu har jag ju inte provat glada katten...
Bubblaren skrev:André Clouet 1911 är helt underbar nu! Har tyckt den varit lite mesig förut och ibland haft en syra jag inte upplevt så balanserad. Nu har den lugnat sig, mognat och är balanserad. Ska bli intressant att se vad som händer under året (kanske 2 år), förutsättningarna är ju onekligen goda.
Drack den till asiatisk strimmlad bif med sådan där mörk sås (minns just nu inte vad den heter) som är sojabaserad men med båda sötma och lite syrlighet och styrka. Blev förvånad över hur väl det fungerade tillsammans.
hampus86 skrev:teriyakisås?
Krug88 skrev:Ikväll blir det inget speciellt att berätta om, men på lördag...
Då drar vi hem till vår gode vän advokaten för en trevlig liten middag.
Han berättade att han ska dra fram 4 röda Bourgogner av årgång 90 och servera dem blint.
Då jag har hyfsad bra koll på hans källare gissade jag dem rätt snabbt, kan tyvärr inte dela med mig än då 2 av de andra middagsgästerna också huserar på det här forumet. Har bara provat en av dem tidigare och den var helt outstanding, det visar sig vara den klart sämsta flaskan i den flighten...
Själv kommer jag ödmjukt att bidra med en Yquem 88 och en magnum Pol Roger Winston Churchill 85.
Vad de andra 3 gästerna plockar med återstår att se.
Krug ÄR en gnällig liten flicka, med flätor...CH skrev:Krug fick för sig att det var en Comtes -85 magnum du skulle ta med dig och han gnäller som en liten flicka för att han inte fick plocka med sig något rött.
CH skrev:Krug fick för sig att det var en Comtes -85 magnum du skulle ta med dig och han gnäller som en liten flicka för att han inte fick plocka med sig något rött.
v_skogh skrev:Vad dricker vi nästa gång?
Samma här... Men vart f*n hittar man några? Tips?Lambo skrev:Selosse rosé, måste skaffa mig ett par pavor. Blev sjukt sugen nu!!!