SV: Idag dricker vi
Min största upplevelse hos Diebolt Vallois är tveklöst 1973:an. Som en stor korg fylld med nyplockad Karl Johansvamp. Kunde förnimma smaken många dagar efteråt, en stor upplevelse.
Att dricka 2002 är rena rama barnarovet, tveklöst. Jag spar på mina ett bra tag till.
Darth Angelus skrev:Förutom en viss nyfikenhet över hur firmans namn uttallas, så undrar jag lite över firmans produkter. Har bara druckit en Fleur de Passion -02 för ungefär ett år sedan, och den var då, tyckte jag, lite för ung för att vara fullt njutbar, så även om kvaliteten var tveklöst hög gav det inte mig en stor upplevelse.
Då jag ändå inser att det skulle vara orättvist att döma ut firman p.g.a. detta, speciellt då vinet ändå hade alla tecken på bra champagne. Undrar därför vad som kan rekommenderas från firman i nuläget, och hur gammal FdP bör vara om man tyckte att -02:an var för ung för ett år sedan.
Min största upplevelse hos Diebolt Vallois är tveklöst 1973:an. Som en stor korg fylld med nyplockad Karl Johansvamp. Kunde förnimma smaken många dagar efteråt, en stor upplevelse.
Att dricka 2002 är rena rama barnarovet, tveklöst. Jag spar på mina ett bra tag till.