NonPlusUltra
Medlem
SV: Idag dricker vi
Vilken flight, kul att se att du inledde med två starka Blanc de Noir:er - kan bara instämma i lovsången över Inflorence, Cedric Bouchard är just nu en av de absolut intressantaste odlarna! 1911 var en 97/96/95:a eller?
Cedrics Bolorée är också underbar - 100% Pinot Blanc! - för att inte tala om Ursules som är min absoluta favorit BdN för tillfället... T.o.m Robert Parker har vaknat och provade Bouchard för knappt ett år sedan: http://www.imperatrice.com.hk/press/ros ... parker.pdf
Blir däremot lite orolig över dina äventyr med normaldeg vs nydeg Henriot Enchanteleurs 1981 - undrar hur mina mår?
shorepower skrev:Firade min födelsedag igår med lite champagne i hemmet följt av ett så kallat ettglas besök på Eriks vinbar (allt från Cedric intogts där ;D ). Lite korta anteckningar som jag får fylla på senare (ligger långt efter att skriva rent mina anteckningar efter resan till champagne)
André Clouet , 1911 Bra startvin men lite kluven till denna generellt, känns som den spretar och börjar falla isär. De olika årgångarna håller inte ihop längre och övermoget blandas med vass 96 syra. Kanske var flaskan
2008 Roses de Jeanne, Inflorescence Côte de Val Vilaine Cédric Bouchard. Otroligt bra. Det här kan lätt bli min husskumpa.
1981, Henriot, Cuvée des Enchanteleurs , nydegad. (det visade sig som jag misstänkte att den 81a Henriot jag drack tidigare inte var nydegad men väl såld som en sådan, fy på sig Henriot). Denna var det dock ingen tvekan om. Som att gå in i ett bageri.
2004, Mandois Blanc de Blanc, Börjar trevligt men blir efter ett tag lite grov. Bra men inget stort vin.
1989 Billecart-Salmon Grande Cuvée. WOW, helt klart kvällens vin och en av de bättre champagner jag druckit. Jag satt lyckligt och smekte den snygga flaskan.
1990 Pol Roger Winston Churchill En av de viner som visar att 90 är en stor årgång. Tydlig syra som bådar för långt liv balanseras upp av frukt och fina aromer.
Vilken flight, kul att se att du inledde med två starka Blanc de Noir:er - kan bara instämma i lovsången över Inflorence, Cedric Bouchard är just nu en av de absolut intressantaste odlarna! 1911 var en 97/96/95:a eller?
Cedrics Bolorée är också underbar - 100% Pinot Blanc! - för att inte tala om Ursules som är min absoluta favorit BdN för tillfället... T.o.m Robert Parker har vaknat och provade Bouchard för knappt ett år sedan: http://www.imperatrice.com.hk/press/ros ... parker.pdf
Blir däremot lite orolig över dina äventyr med normaldeg vs nydeg Henriot Enchanteleurs 1981 - undrar hur mina mår?