This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug88 skrev:Vad kan man säga om gårdagskvällen...
Krug 85 - bra men dags att skicka i sig
Cristal rosé 96 - lite ung men helt magisk, kommer att bli stor!
HB blanc 01 - lite för ung då eken framträdde för mycket, men helt fantastisk om 5 år, bäst till en bra fisk
Margaux 83 - unbelievable, en perfekt elegant Bordeaux. Helt gudomlig... Vi var alla nära tårarna, lite småjobbigt om 4 vuxna karlar hade börjat gråta på Grappe :'(
Det är en riktig värsting! Drick den sist, dom andra två är chanslösa!!Lambo skrev:Idag blir det hemmagjorda hickory burgare och budweiser. Imorgon blir det dock skaldjursplatå och årgångsfrossa!
Skumpor som ligger redo är:
Pol Roger -98
Bollinger -99
och inte minst en flaska Comtes -96
Perfekt med unga friska skumpor till skaldjur!
Nån som har testat Comtes-96 innan, hört att den ska vara enorm redan nu.
Fan vad kul att höra, flera har sagt samma sak den senaste tiden!Lambo skrev:Har precis avslutat Comtes -96 och jag e grymt imponerad. Imponerade bra. Lär bra helt monumental inom 6-8 år.
Rankar denna högra än tex Dompan -96, Bollinger RD -96 och även Churchill-96 som är en stor favorit.
Jävla skit att man bara har 1 flaska Comtes kvar i vinkylen
När du skriver Comtesse menar du då Taittinger Comtes de Champagne eller Paul Bara Comtesse Marie de France?El burro grande skrev:Kul!
Comtesse 96 var den sista skumpan jag och sambon drog upp innan hon fick veta att det var dags att lägga ner drickandet för nio månader. Den var sjukt bra då (I februari) underbart balanserad men vilken potential. Den kommer vara legendariskt bra under en lång tid framöver.
Skönt att höra om Pegau 01 också. Har ett gäng på lager som jag lyckats "glömma bort". Vill minnas att jag öppnade en strax efter inköp som var makalöst bra men behövde ett gäng år på sig. Mycket bättre än 98 99 och 00 som jag testar tidigare och senare. Jag hade större förväntningar på 00 då de tydligen inte gjorde någon Cuvee Laurence och körde ner dessa druvor i den vanliga reserveen istället.
Krug88 skrev:När du skriver Comtesse menar du då Taittinger Comtes de Champagne eller Paul Bara Comtesse Marie de France?
Den ena BdB och den andra BdN... Förmodar Taittinger.
Sätt inte igång mig på Laurence 01, älskar fullkomligt!!!
Kunde inte hålla fingrarna borta så jag har slaktat alla vanliga flaskor och har bara magnum kvar nu, bra sätt att behålla ett vin som är alltför gott ett tag!
Att handla magnum alltså. ;D
Alltid svårt att få tag på icke aktuella odlarskumpor...El burro grande skrev:Du nämner två av mina absoluta favoriter.
Jag menar i detta fall Taittinger.
Paul Baras Comtesse 96 har jag bara en kvar av. Senast jag korkade upp den var den så överdjävligt bra så jag förbannade mig själv att jag inte köpte fler. Galet svårt att få tag på fler dessutom. Jag tar gärna emot tips var den går att få tag på (96:an då). 98:an finns tydligen i SS's beställningssortiment.
Förövrigt har du helt rätt vad gäller magnumresonemanget..