This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
SUPRA skrev:Törstar svårt efter mer Cristal. Den var SÅ god!
Dricker upp resterna av André Clouet 1911 från igår.
Överhuvudtaget tycker jag att vinerna från huset är ganska vattniga, och ju billigare ju vattnigare.
1911 är helt ok. Tror nog att den kan bli bättre med 3-4 år på lagring som Elvis skrev.
Gråter lite över att en av de fyra lagrade Krug Grand Cuvée jag hämtade ut igår gick till änglarna.
Paketet var mycket dåligt packat, i princip en låda med 4 st. Krug och lite bubbelplast så jag är mest förvånad att bara en flaska gick till kross.
Vi får se hur det går att få ut nytt på försäkringen, jag har iaf Posten som vittne på att en flaska var krossad.
Så går det när man klagar på alltför väl packade flaskor.
Jos skrev:Just i dag kändes det inte som den gick helt hundra ihop med bean(blev sjukt god) och entrecoten men den var kanon innan maten! Finns på de flesta system som har i alla fall lite mer än standardsortiment.
SUPRA skrev:Törstar svårt efter mer Cristal. Den var SÅ god!
Dricker upp resterna av André Clouet 1911 från igår.
Överhuvudtaget tycker jag att vinerna från huset är ganska vattniga, och ju billigare ju vattnigare.
1911 är helt ok. Tror nog att den kan bli bättre med 3-4 år på lagring som Elvis skrev.
Gråter lite över att en av de fyra lagrade Krug Grand Cuvée jag hämtade ut igår gick till änglarna.
Paketet var mycket dåligt packat, i princip en låda med 4 st. Krug och lite bubbelplast så jag är mest förvånad att bara en flaska gick till kross.
Vi får se hur det går att få ut nytt på försäkringen, jag har iaf Posten som vittne på att en flaska var krossad.
Så går det när man klagar på alltför väl packade flaskor.
maxistockholm2 skrev:Tråkigt att du bara tyckte 1911 var "OK" efter bl.a. min hajpning av vinet...
Bubblaren skrev:Diebolt Prestige inköpt 2004 för en struntsumma av 18,5 evrosar.
M har sagt åt mig att låta dem vara, ha tålamod och inte talla av dem.... men det var väl säkert dryga 3 år sedan det sas, så nu var det dax.
Om än att den tappat rejält av sin mousse (!!!) så är den en blandning mellan ung, pigg och gammal och tät. Blir dock lite orolig över att den tappat av moussen.... Härligt gott en tidig söndags kväll som tröst för ha jobbat en söndag.
CH skrev:Inköpt 2004, inte årgången 2004
CH skrev:Med tanke på hur bra Keens Lillian Syrah 2005 var på vinfernot blev jag sugen på något liknande och köpte på mig dessa i förhoppning om att de kanske kunde prestera i närheten.
Tensley Colson Canyon Syrah 2006
Tensley Three Creek Syrah 2006
Ojai White Hawk Syrah 2004
Ojai Bien Nacido Syrah 2003
Någon som provat någon av dem och kan lämna ett utlåtande om dem?
Jag tänkte knäcka några av dem på fredag och hoppas något faller mig i smaken.