This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bourgognen var en prieur Musigny 00Krug skrev:Efter att så smått ha börjat vakna till liv igen efter gårdagens excesser så tänkte jag plita ned vad vi drack....
Henriot 1996
Raveneau Premier Cru montée de Tonnerre 2004
Cheval Blanc 1975, sjukt oväntat och jävligt bra!
Helvete, minns inte den röda bourgognen, men den var ruggigt bra!
Grange 1998
Bollinger 1988, grym att dricka nu. Ska inte ligga för länge till i min personliga åsikt.
Comtes de Champagne 1988
Sen blev det hof och TP och ett skumpaglas med Baileys.... Det var så här i eftertanke inte helt klipskt, Dock sött.
SUPRA skrev:Igår och inatt blev det en början med Krug GC sedan fortsatte det med libanesisk mat, magdans och minst 3 olika okända rödviner som alla var goda. Det godaste var helt klart en libanes, fråga mig inte vad den hette bara.
Elvis skrev:Jag gissar på Chateau Musar, även om du själv inte vet svaret. ;D
SUPRA skrev:Tror inte det faktiskt. Känner inte igen etiketten, som var röd. Sträv smak.
Det bästa var att när vi begärde in ännu en flaska är jag m.fl. rätt övertygade om att de nog bara tagit en tratt och stoppat i ett annat vin
för smaken var inte ens i närheten. Det gjorde inte så mycket, men lite humor.
Fri bar, all heder åt det. Gjorde inte av med en enda krona på hela kvällen, förutom presenterna då.
En skvätt Krug GC blir det nu iaf till en räkmacka. Det blir nog ingen vit februari.
i.o.f.s. har den rosa etikett, men jag föreslår Château Kefraya Comte De M.SUPRA skrev:Tror inte det faktiskt. Känner inte igen etiketten, som var röd. Sträv smak.
Elvis skrev:Fyllde år igår och valde själv ut viner som sedan fästmön lagaade mat till. Blev en Comtes 1998 till att börja med. Gul färg, små fina bubblor, riktigt fräsch doft och smak. Mycket frukt: citrus och grape. Perfekt om man gillar unga champagner. Till det fick jag löjrom med tillbehör.
Kul att Monier de la Sizeranne 90 till slut öppnat sig, tycker den varit konstig i minst 10 år (fast det var nog några år sen jag drack upp min sista). Drack nog tyvärr mina lite för tidigt. Har några 96or kvar, undrar om det blir nåt av den, sist var den rätt trist.Krug88 skrev:Igår blev det Cristal 96 och Chapoutier Hermitage Monier de la Sizeranne 90.
Jäkligt bra båda två! ;D
Hermitagen var klart bättre än jag minns den.
Cristalen var väldigt bra, men om 3 år ungefär är den nog perfekt!
v_skogh skrev:Har du druckit Comtes 1996? För jag är väldigt nyfiken hur skillnaden mellan dessa är.
Elvis skrev:Ja, jag drack Comtes 1996 för någon månad sedan. Man känner igen stilen men Comtes 1996 har ett bredare spektrum av smaker, bland annat honung. Dessutom har den en underbar balans mellan alla smaker vilket för mig är väldigt kännetecknande för de allra bästa champagnerna. (Krug 1988 är ett annat exempel på när "allt fallit på plats".)
Om jag vinner på Lotta på lördag, så kommer min första beställning från England innehålla lådvis av både Comtes 1996 och Krug 1988.
Comtes 1998 är inte på samma nivå men är en jättebra champagne ändå - verkligen ung och fräsch.
v_skogh skrev:Ok, jag delar inte dina åsikter ang. Comtes 1996. Den är verkligen säregen, något liknande har jag inte smakat. Den är bra, missförstå mig inte. Men faller mig inte alls i smaken. Men just för att den är så säregen skulle jag gärna vilja testa en annan årgång och 98an ligger ganska bra till.