Anders Landström
Medlem
Förbereder läsfåtöljen efter att ha hämtat paketet på posten. Får se om jag går ut något de närmaste dagarna. Återkommer med recensioner. Vore kul att höra vad ni andra läser just nu. Både tidningar och böcker.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nanson har jag läst. Intressant och mycket läsvärd om man vill hitta "nya" producenter i Bourgogne.Förbereder läsfåtöljen efter att ha hämtat paketet på posten. Får se om jag går ut något de närmaste dagarna. Återkommer med recensioner. Vore kul att höra vad ni andra läser just nu. Både tidningar och böcker.
Visa bifogad bild 513
Blir misstänksam här @kayaker. Jobbar du på Allt om Bok ?....läsvärd....
Ok då är jag lugn tills dess att även betyget Mer än Läsvärd dyker upp.Läsvärd innebär att det finns mycket i den som är värt att läsa och har ingenting med pris eller andra faktorer att göra.
Är det något speciellt område du är intresserad av eller är det allmänt om vin?Är det någon som har något "den här måste läsas" tips?
Än så länge har jag inte läst så många böcker inom vin så alla tips är välkomna =)
jag är intresserad av det mesta, regioner, historia, tillverkning osv. så länge det är väl sammansatt =)Är det något speciellt område du är intresserad av eller är det allmänt om vin?
Håller på och läser bl.a. Brunello di Montalcino - Understanding and Appreciating One of Italy's Greatest Wines av Kerin O'Keefe. En lagom "tung" bok med bra sammanställning om området, dess viner, producenter, historia m.m.
Du och jag tänder på väldigt olika saker inser jag. Barolo är dock gott att dricka, men geografi och typografi med mera...Lite fredagsporr
Visa bifogad bild 5001
Haha....kul o kul, snarare intressant o lärorikt....får mig snarare att poppa massa flaskor från olika områden för att jämföraDu och jag tänder på väldigt olika saker inser jag. Barolo är dock gott att dricka, men geografi och typografi med mera...
Det låter mer som något för @Larseman
Men du, jag bläddrade i den hos Mauro Molino i somras och fick typ ståpäls som Gunde skulle ha sagt. Om den inte hade vägt så förbaskat mycket så hade jag köpt den på studs, fanns på enotecet i La Morra. Ska nog försöka köpa den på nätetDu och jag tänder på väldigt olika saker inser jag. Barolo är dock gott att dricka, men geografi och typografi med mera...
Det låter mer som något för @Larseman
Körde bil så de va inga skymmer för mig, riktigt bra!Men du, jag bläddrade i den hos Mauro Molino i somras och fick typ ståpäls som Gunde skulle ha sagt. Om den inte hade vägt så förbaskat mycket så hade jag köpt den på studs, fanns på enotecet i La Morra. Ska nog försöka köpa den på nätet