This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tog även bort användaren helt och hållet då vi inte fått någon information av vederbörande rörande sin verksamhet.Tråden är även borttagen pga. regelbrott och att den inte riktigt klargjort huruvida försäljningen gått i linje med svensk alkohollagstiftning.
På wine-searcher.com ser det ut som att systemet vinner. Man kan hitta för 360 ink vat från uk och 370 från frankrike, men då tillkommer frakt.Någon som har en bra sida för att köpa Pierre Peters Cuvée de Réserve, tänkte köpa en låda á sex st. Eller är det SB som har det bästa priset 379kr?
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/pierre-peters-735001
Någon som har en bra sida för att köpa Pierre Peters Cuvée de Réserve, tänkte köpa en låda á sex st. Eller är det SB som har det bästa priset 379kr?
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/pierre-peters-735001
Jag tror priserna på Pierre Peters i SE är väldigt konkurrenskraftiga. Ett av få storhus som inte rusat iväg i pris den senaste tiden, till skillnad från exempelvis Delamotte vars millesime BdB ökat två hundra på två år(!) (2007 495 kr 2017, 2008 549 kr 2018, 2012 699 kr 2019). Om du överväger CdR så hade jag satsat på Magnum, den skiljer sig från standardbuteljeringen genom att den innehåller endast en årgång, den som säljs nu är en ren 2014.
På wine-searcher.com ser det ut som att systemet vinner. Man kan hitta för 360 ink vat från uk och 370 från frankrike, men då tillkommer frakt.
Råkade precis ut för ett nytt trist leveransmissöde. Jag brukar vara orolig att transporten skall vända i tullen eller vid överlämning till postnord, men har inte övervägt riskerena när det väl kommit in i Sverige. I detta fall skickades med UPS och paketet mottags och signerades vid UPS checkpoint (utlämningsstället). Där slutar spåren. Paketet finns inte på utlämningsstället, utan har troligen blivit stulet där. Riktigt tråkigt. Även om leveransen är försäkrad så har det ju blivit massor av andra extrajobb runt detta. Det är också synd att utlämningställen tenderar vara små butiker som helt saknar säkerhet. På flera utlämningsställen känns som vem som helst kan gå in och ta ett paket om någon distraherar den ofta ende anställde. Dagens gnällinlägg
Så där såg det ut när jag förlorade en av mina två lådor från Tyskland. Jag var riktigt förbannad på utlämningsstället men det visade sig sedan att lådan vänt tillbaka till säljaren. Den återkom efter ytterligare en knapp vecka. Slutet gott. Hoppas detsamma gäller för dig.Råkade precis ut för ett nytt trist leveransmissöde. Jag brukar vara orolig att transporten skall vända i tullen eller vid överlämning till postnord, men har inte övervägt riskerena när det väl kommit in i Sverige. I detta fall skickades med UPS och paketet mottags och signerades vid UPS checkpoint (utlämningsstället). Där slutar spåren. Paketet finns inte på utlämningsstället, utan har troligen blivit stulet där. Riktigt tråkigt. Även om leveransen är försäkrad så har det ju blivit massor av andra extrajobb runt detta. Det är också synd att utlämningställen tenderar vara små butiker som helt saknar säkerhet. På flera utlämningsställen känns som vem som helst kan gå in och ta ett paket om någon distraherar den ofta ende anställde. Dagens gnällinlägg
Jag håller tummarna för det! Ser dock mörkt ut då UPS Sverige redan sökt och inte hittat paketet och bad mig kontakta kontoret som skickade paketet för att initiera ett "claim" med UPS. Under tiden håller jag utkik efter flaskorna på kommande auktioner...Så där såg det ut när jag förlorade en av mina två lådor från Tyskland. Jag var riktigt förbannad på utlämningsstället men det visade sig sedan att lådan vänt tillbaka till säljaren. Den återkom efter ytterligare en knapp vecka. Slutet gott. Hoppas detsamma gäller för dig.
Ska bli intressant å se hur dyr den guldklimpen blir! Intressant också att de sänker priser på 08 cristal till 3000kr/flaska nu också. Alla 08 kartonger ser ut som import.Krug Clos de Mesnil 1979 hos Bukowskis denna månad
Nån 40-åring som kommer slå till?
47600 kr om den är köpt via via club vinunic gold.Romanée-Conti 2016 För 150 pengar verkar finnas om någon är sugen på ett lite yngre vin
Står att den köpts nyligt på bolaget. Någon som vet va den gick på då?
En försiktig gissning är att den som försöker sälja den kommer att bli uppvaktad av Vinunic med en uppmaning om att låta bli.47600 kr om den är köpt via via club vinunic gold.
Å fysatan då är det 57 pengar i vinst om den säljer för "bara" accepterat47600 kr om den är köpt via via club vinunic gold.