Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Boletus

Medlem
Nu har jag två paket från UPS som markerat som ”ej hemma”. Jag ringde till dem. Sa att det finns snö i Sverige och att det finns inga däckspår utanför huset i snön som indikerar leveransförsök. Varför ljuger ni för era kunder? Fick svaret ”Visa oss respekt tack” sen la idioten på.
Har hänt mig flera gånger också, dock utan lika bra bevis som dina uteblivna hjulspår. Har helt gett upp att ta emot UPS hemma, dirigerar dem alltid till upphämtningsställen numera då de åtminstone inte kan skylla på "ingen hemma". Och så slipper jag planera min tid efter ett fraktbolag. Med det sagt, nån gång dumpade de 18 flaskor i regnet på gatan utanför min lägenhet, trots att jag dirigerat om dem till upphämtningsställe. Har lika dåliga erfarenheter av deras kundtjänst som du - ibland dirigeras man till ett engelsktalande call center, ibland till någon i Sverige. Nån gång hamnade jag hos någon som verkade vara på plats på depån som lät mindre medietränad och sa att jag "hade tur" då han kunde bekräfta att mitt paket var på väg. Så rena tombolan att ha med UPS att göra. Har klart bättre erfarenheter av BEST även om de också sjabblat nån gång.

Förstår att utländska handlare använder UPS då alternativen oftast är klart dyrare (och inte nödvändigtvis bättre) men det är tråkigt att det verkar vara lönlöst att kombinera lönsamhet med en bra kundupplevelse i speditörsbranschen.

The Wall

Medlem
Nu har jag två paket från UPS som markerat som ”ej hemma”. Jag ringde till dem. Sa att det finns snö i Sverige och att det finns inga däckspår utanför huset i snön som indikerar leveransförsök. Varför ljuger ni för era kunder? Fick svaret ”Visa oss respekt tack” sen la idioten på.
Inte för inte som man förstår att UPS står för Utan Personlig Service alternativt Utan Professionell Service.

Summerar med sista inlägget om UPS inkompetens med att nämna att jag vid ytterligare kontakt med UPS fick höra att båda paketen var levererade. Vart undrade jag då. ”Levererade” sa UPS. De slutade med att jag ruttnade och åkte runt till UPS-ombuden i min kommun och hittade mina paket som var”levererade”. Sassicaia, PdB Asili och Enemigo Chardonnay är hemma säkert.

Toppen