This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ligger mycket i det men just 2019 är det troligt att det lönar sig att handla en primeur. Och även om det så klart är 10-15 år tills det händer grejer med de bättre vinerna så tycker jag själv att mycket ur mellanregistret i BDX ofta är tillgängligt redan efter några år, om än inte på topp, och inte alla årgångar. T.ex. låg jag rätt lågt med 2015 då jag satsade mer på 2016, något jag ångrar lite idag då mycket av det jag druckit från 2015 har varit riktigt njutbart (till skillnad från något svagare 2014 som fortfarande är tillknäppt). Och smaken är som baken, men själv anser jag att även hyfsad bordeaux tidigt i fönstret slår det mesta i vinväg.Varför handlar ni en primeur? Bordeaux tar ju evigheter innan det blir intressant att dricka. Och för de senaste 10 åren eller så, så har väl kostnadsbesparingen varit försumbar, jämfört med att köpa buteljerade grejer?
För min del blev det en låda vardera av Château Laroque samt Château Mangot.Vilka Bdx 2019 har du köpt?
Det börjar väl bli dags för en ny ”vintage of the century”, var ju några år sen sist!
Strököpa Barolo och Barbaresco '19 om nåt dyker upp.