kayaker
Cyklist
Månadens plonkHaha, månadens vin
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Månadens plonkHaha, månadens vin
Ja, eller varför inte denna?Spontan tanke efter att ha läst Peders inlägg här ovan: En FineWines-väska... Vore ju definitivt en kul grej, men det kanske stannar där, eller vad säger ni? Skulle ni bära hem era godbitar i en vinröd tygväska med FW-loggan på?
Spontan tanke efter att ha läst Peders inlägg här ovan: En FineWines-väska... Vore ju definitivt en kul grej, men det kanske stannar där, eller vad säger ni? Skulle ni bära hem era godbitar i en vinröd tygväska med FW-loggan på?
Nu är det dags för Alf Tumble på Dagens Nyheter att slänga ihop julklappstips och han rekommenderar då vinglas från Zalto som går att köpa på Gaston Vin. När man går in på Gaston Vin så finns det totalt 8 produkter man kan handla och av dessa produkter så är det Alf Tumbles vinväska och Tumbles nya vinbok som råkar finnas där. Så vipps så har Tumble använt redaktionell text i DN att marknadsföra produkter han själv har royaltys på. Fiffigt!
Goddag yxskaft. Mycket märkligt svar.Lite konstig tolkning från Herr Tumble. Själv kan jag tycka att hade han valt att bara rekommendera vinglasen utan att länka till denna butik som säljer hans grejer så hade det varit helt i sin ordning rent journalistiskt, kanske han har en bakgrund från Allt om vin-redaktionen.
Är den där texten från i år? Vill minnas att den förekommit, i mer eller mindre exakta ordalag, tidigare när han skrivit om skiten. Föga förvånande i så fall.Ingen kan ju anklaga honom för att inte vara konsekvens.
Är ju även ett av hans julklappstips.
"Ett riktigt radarpar när gästerna är många, det ena vitt och det andra rött. Snyggt förpackade, sensationellt prisvärda. Kostar inte mycket mer än ett hyggligt boxvin, men får gästerna att tro att de är på guldkrog. Och skruvkapsylen gör att öppnandet går som en dans kring granen."
Notera att det inte är många ord om hur vinet faktiskt smakar!
Det verkar inte som att det blir så lätt att få tag på Rudys kopior längre. Se här hur flaskorna förstörs helt i onödan.Vem är sugen på att köpa vin från Rudy's vinkällare? Inte jag i alla fall, detta även om de påstås vara äkta. På sätt och vis så hade jag hellre köpt en fejkad flaska i så fall bara för att se om vinet ändå är av någorlunda kvalitet, men vem vet, hans förfalskningar kan ju mycket väl få samlarvärde oavsett. "Titta vad jag har - en äkta Rudy!", typ.
http://www.decanter.com/wine-news/authentic-rudy-kurniawan-wines-up-for-auction-283401/
Just det här vinet har dock kvalat från beställningssortimentet till många butiker. Lösningen för importören är att få med ord som "Fynd!", "trälåda", "beställ här eller på www.systembolaget.se" och valfria andra superlativ. Mycket mer behövs typ inte...Grand Alberone är bara tragiskt på så många nivåer. Man kan se Systembolaget extremt vinklade beställning framför sig... "Amaroneliknande vin under 100 kr med amaroneliknande namn. Helst sött och starkt och med poäng från godtycklig mindre nogräknad vintidning". Suck.
"Naturvin" i all ära, bättre än "klittra" i alla fall.Konstaterar att ordet "Naturvin" tagit sig in i svenska språkrådets nyordsdlista.
Vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till detta.
Naturvin
Vin som tillverkas med så liten inverkan som möjligt, till exempel med obesprutade druvor och naturlig vildjäst och utan tillsatser och filtrering.
Nyord 2015
-Beror på vem man frågar"Naturvin" i all ära, bättre än "klittra" i alla fall.
Japp, jag "svajpar" mig nog vidare på forumet istället för att bete mig som en "douche".-Beror på vem man frågar
Skulle gärna fått en triggervarning här, jag har så otroligt traumatiska minnen av douchar!Japp, jag "svajpar" mig nog vidare på forumet istället för att bete mig som en "douche".
Kanske kan vi få till lite "klickokrati" i frågan?
-Inte av naturviner då?Skulle gärna fått en triggervarning här, jag har så otroligt traumatiska minnen av douchar!
Inte alls, jag är förtjust i sådana, förmodligen lika förtjust som i att klittra, vore jag för uppgiften utrustad.-Inte av naturviner då?