Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
Oups, guilty as charged -Minus det andra då som väl är.kravodlad grönkål
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Oups, guilty as charged -Minus det andra då som väl är.kravodlad grönkål
Jag snärjde min fru med jordgubbar och en flaska Veuve Clicquot på en gräsmatta i Bromma men det är typ tjugo år sedan så det är väl förlåtet nuKan inte instämma mer, Champagne och jordgubbar är ju lika bra kombo som grapefrukt och mjölk, typ.
Vetefan vad det där kommer ifrån men det har väl att göra med att jordgubbar till champagnen skall signalera någon sorts ouze av lyx och flärd...
Ah, men var det sec eller brut? Säcken borde väl inte vara helt usel till gubbarna, i sådana fall behövs inte någon förlåtelse.Jag snärjde min fru med jordgubbar och en flaska Veuve Clicquot på en gräsmatta i Bromma men det är typ tjugo år sedan så det är väl förlåtet nu
...och ett bra exempel på att det behövs lite fler sötare bubbel att ta till vid behov som är intressanta att dricka!Ah, men var det sec eller brut? Säcken borde väl inte vara helt usel till gubbarna, i sådana fall behövs inte någon förlåtelse.
Som om jag skulle ha en aning... Detta var långt innan mitt vinintresse vaknade, jag var tyvärr väldigt mycket Svenne Banan på den tidenAh, men var det sec eller brut? Säcken borde väl inte vara helt usel till gubbarna, i sådana fall behövs inte någon förlåtelse.
Det spelar ingen roll heller. Uppdraget lyckades ju med bravur och jag tror inte det hängde på om den gula änkan var sec eller brut!Som om jag skulle ha en aning... Detta var långt innan mitt vinintresse vaknade, jag var tyvärr väldigt mycket Svenne Banan på den tiden
Själv förnekar jag bestämt alla rykten om att jag då det begav sig alltid brukade ha en halvflarra Asti i kylen i händelse av lämpligt besök....och ett bra exempel på att det behövs lite fler sötare bubbel att ta till vid behov som är intressanta att dricka!
Och jag hade inte heller alltid en flaska Cordon Negro på kylning under studenttiden i händelse av hastigt uppstånden nattlig soaréSjälv förnekar jag bestämt alla rykten om att jag då det begav sig alltid brukade ha en halvflarra Asti i kylen i händelse av lämpligt besök.
Andreas Larsson, Michel Jamais, Arvid Rosengren och @Niklas J är anledningarna till att läsa Livets goda.
Kul! -Det värmer hjärtat på en gammal Etnakramare som migEtna där många mindre kända namn presenteras.
Det blir till att köpa ett lösnummer då! Är det i januari vi kan tänka oss den?Alltså, jag blir alldeles rörd. Tusen, tusen tack @kayaker
Självklart ska man ha sin rätt att tycka vad man vill om LG men hur många andra tidskrifter låter en sån som mig skriva miniromaner i varje nummer? Nästa nummer är en jubileumsutgåva, #100, och då står jag för en längre genomgång av Etna där många mindre kända namn presenteras.
Kan inte instämma mer, Champagne och jordgubbar är ju lika bra kombo som grapefrukt och mjölk, typ.
Vetefan vad det där kommer ifrån men det har väl att göra med att jordgubbar till champagnen skall signalera någon sorts ouze av lyx och flärd...
Det skulle behövas någon sorts kampanj för att få folk att sluta med detta ofog!Jag har hört någonstans att den traditionen kommer från Wimbledons ungdom, dvs någon gång i slutet på 1800-talet när champagne oftast var mycket sötare än idag.
Nja, stämmer inte riktigt. Jordgubbarna dök upp under Wimbledon därför att viktorianerna associerade detta med lyx och turneringen gick precis när de första gubbarna blivit mogna. Traditionen är jorgubbar med chantilly och Pimm's. Skumpan drar man i sig något tidigare, det är välkomstdrinken när man sätter sig.Jag har hört någonstans att den traditionen kommer från Wimbledons ungdom, dvs någon gång i slutet på 1800-talet när champagne oftast var mycket sötare än idag.
Nja, stämmer inte riktigt. Jordgubbarna dök upp under Wimbledon därför att viktorianerna associerade detta med lyx och turneringen gick precis när de första gubbarna blivit mogna. Traditionen är jorgubbar med chantilly och Pimm's. Skumpan drar man i sig något tidigare, det är välkomstdrinken när man sätter sig.
Däremot vet alla frankofiler att jordgubbar (den kontinentala rasen som är större, ljusare och mindre söt än den svenska) konsumeras bäst på sin egen hand med ett klassiskt distrikt som varit med ett halvt årtusende längre än Champagne.