Vino fino
Medlem
Dock inte smultronen, som är ursprunget till kombinationen i likhet med lammen som betar saltstänkta grässtrån....vilket också är bra mycket längre än den tid jordgubbarna (Fragaria x ananassa) har varit med oss
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Dock inte smultronen, som är ursprunget till kombinationen i likhet med lammen som betar saltstänkta grässtrån....vilket också är bra mycket längre än den tid jordgubbarna (Fragaria x ananassa) har varit med oss
Dock inte smultronen, som är ursprunget till kombinationen i likhet med lammen som betar saltstänkta grässtrån.
BdxJag ger upp - nu har jag funderat och googlat både på svenska och franska (det senare språket kan jag inte ens mer än enstaka ord på)! Vilket distrikt är det som åsyftas?
Nä nä, inte Sauternes.Sauternes och jordgubbar alltså? Aldrig tyckt att botrytis och jordgubbar är optimalt. Nu äter jag iofs inte kontinentala gubbar så ofta
Nä nä, inte Sauternes.
Röd bdx. Den klassiska desserten med jus existerar av en orsak. Och för osockrade, färska bär på egen hand är ung röd Bdx en underbar traditionell partner. Vissa hävdar Margaux, de flesta (inklusive mig) tycker att Merlot-Cab Franc är något bättre. Så högra stranden eller mellan-floderna.
Låter jäkla spännande i alla fall. Väl värt att prova även om jag känner viss skepsis till att det är gott!Nä nä, inte Sauternes.
Röd bdx. Den klassiska desserten med jus existerar av en orsak. Och för osockrade, färska bär på egen hand är ung röd Bdx en underbar traditionell partner. Vissa hävdar Margaux, de flesta (inklusive mig) tycker att Merlot-Cab Franc är något bättre. Så högra stranden eller mellan-floderna.
Vilken skräll!För alla anhängare av Bengt-Göran Kronstam kan jag berätta att han i dagens SvD Näringsliv (ej på webben än) rekommenderar såväl Claude Val Rouge som Claude Val Blanc.
Jag har druckit sämre viner i prisklassen, men jag skulle aldrig rekommendera det till någon oavsett.För alla anhängare av Bengt-Göran Kronstam kan jag berätta att han i dagens SvD Näringsliv (ej på webben än) rekommenderar såväl Claude Val Rouge som Claude Val Blanc.
Kan bara tänka mig en avsikt med hans rekommendation: att reta medlemmarna på finewines!För alla anhängare av Bengt-Göran Kronstam kan jag berätta att han i dagens SvD Näringsliv (ej på webben än) rekommenderar såväl Claude Val Rouge som Claude Val Blanc.
Det kanske är en del av hans personliga varumärkesbygge, hans gimmick är att dricka Claude Val?Kan bara tänka mig en avsikt med hans rekommendation: att reta medlemmarna på finewines!
Att han dricker plonket själv håller jag för uteslutet.
(Förlåt en okunnig: har BG ersatt Mölstad som SvD:s vinskribent?)
Gimmick? Han har ju royalty på Claude Val. Det har vi behandlat i andra trådar.Det kanske är en del av hans personliga varumärkesbygge, hans gimmick är att dricka Claude Val?
Lite som att Churchill alltid sög på en cigarr, Marilyn körde Chanel No 5, fantomen dricker bara mjölk och Ture Sventon äter temlor hela tiden?
Grymt kul att du är här i alla fall! Jag får sälla mig till @Larseman och gänget för det du skriver om i AoV är kanon, även om jag önskade att det var längre artiklar! Jag är också intresserad av UC Davis som sådan, för det finns en liten dröm om att någon dag själv jobba med vinodling, så allt på den punkten tas emot med öppna armar!Vill även ge tack till @Larseman såhär ett år senare för att du tycker mina artiklar i Allt om Vin är läsvärda Det värmer!
Har börjat med en serie krönikor där nu, om vinmakande/kemi/odling. Nördigt men hoppas någon kan tycka det är spännande. Funderar på om ni inte ska få kommentera nästa (om svavel) innan den går till tryck. Brukar ju vara ett väldigt okontroversiellt ämne...
Haha, den biten kanske du får ångra. Skämt åsido, jag är hemskt tacksam för det! Möjligen kan det bli några jämförande frågor med WSET Diploma och UC Davis!Hojta gärna om du har frågor!
HahaHaha, den biten kanske du får ångra. Skämt åsido, jag är hemskt tacksam för det! Möjligen kan det bli några jämförande frågor med WSET Diploma och UC Davis!