Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

JonasBo

Medlem
Så klart man provar vin man är nyfiken på, men varför provar du det vid flera tillfällen om du gillar andra Barolo bättre? Och varför prova det ytterligare fler gånger (speciellt om det är en beställd produkt från bolaget)? Det lär väl knappast förbättras? Finns ju så otroligt mycket andra viner att upptäcka 😊
Det har varit olika tillfällen där en sådan flaska ställts fram och varit nyfiken på om det skett någon ändring från hur jag mindes vinet sist eller om det bara är fördomen som förvanskat den tidigare upplevda tillfället.
Jag är så klart nyfiken på annat än Enzo Bartoli och det köper jag och provar hela tiden.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jo, han blev väl utsläppt härom året men utvisades(?) till hemlandet Indonesien? Det lär i alla fall inte vara gamle Hardy Rodenstock (med förfalskade bordeauxer från sent 1700-tal/tidigt 1800-tal) som är igång igen, för han är död. Väldigt ospecifikt vilka viner som förfalskats annat än "franska grand cru", vilket kan betyda Bordeaux eller Bourgogne eller möjligen vad som helst om journalisten tror att allt som är känt eller dyrt är GC. ;) Upp till € 15 000 per flaska låter i förstone högt, men det är väl ungefär vad en ung Romanée-Conti kostar på andrahandsmarknaden, så det finns dyrare viner bland de äldre och ovanliga (eller t.o.m. icke-existerande...) pjäser som Rudy och Hardy förfalskade.
 
Toppen