Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Så kom då återigen vinet som har allt!
  • En fruktsöt avslutning
  • Ett obligatoriskt prisläge precis under hunkan
  • Ett namn som nästan låter som Amarone
  • En snygg etikett i ett band på sidan
Skönt att marknadsavdelningarna återigen gjort sin hemläxa till punkt och pricka.
20151209_101301.jpg

ChristianB

DipWSET
  • En fruktsöt avslutning
Skönt att marknadsavdelningarna återigen gjort sin hemläxa till punkt och pricka.
Tur att de inte behövde jobba ihjäl sig i alla fall, beskrivningen är typ saxad från Vinguiden. ;)
https://www.vinguiden.com/produkter/grande-alberone-vino-rosso/

Fast det slog mig att det kanske är tvärtom också... :D

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
  • En fruktsöt avslutning
Visa bifogad bild 5691
Älskar hur de får det till att vara en extra kvalitetsmarkör att de tar druvor från HELA Italien. Inte bara från en sketen appellation här inte!

Grande Alberone är ett vin som rymmer hela Italien i en flaska. Från de nordliga regionerna Trentino och Veneto (ger syra, struktur och elegans) samt från de sydligare och varmare regionerna Apulien och Sicilien (ger kraft och koncentration) odlas druvorna till Grande Alberone.

Magnus L

urydhtfilgukj
  • En fruktsöt avslutning
Visa bifogad bild 5691
Även vinmakaren har gjort sin hemläxa. 14,5% och 10 g socker / liter.

ChristianB

DipWSET
Allt om Vin är som vanligt en "expertpanel" av blandade vinskribenter; jag läste igenom tidningen idag på jobbet och visst, det är ju en omfattande lista, men jag blir inte klok på hur ett vin som Ferrandiere får högre poäng än Pommard för 500 pix eller motsvarande. Helt obegripligt. Men jag antar att de hänvisar till prisfaktorn som den allra tyngsta... Allt om Vin-gänget är ju ökända för "billigt är bäst"-modellen. :D

Vino fino

Medlem
Helt obegripligt. Men jag antar att de hänvisar till prisfaktorn som den allra tyngsta... Allt om Vin-gänget är ju ökända för "billigt är bäst"-modellen. :D
Du får inte glömma banden till leverantörerna och deras volymprodukter. Vi känner ju till BGK:s "oberoende" bedömningar av Claude de Val, senaste skandalen i SvD, osv osv osv. Trotjänarna i Allt om Vin-gänget bildade en egen skola i tveksam moral.

Man kan väl gissa att höga poäng till en Pommard i Svedala inte betyder dolda royaltyintäkter/goodwill/framtida anställningar hos leverantörer i samma utsträckning som ett proklamerat "SUPERFYND!" till en volymprodukt (vilket kan betyda miljonintäkter i merförsäljning, om man tjatar och tjatar år efter år).

ChristianB

DipWSET
Du har en bra poäng, @Vino fino . Det ska bli intressant att se hur försäljningen ser ut i kommande veckor, om artikeln påverkar efterfrågan inför jul och nyår. De hade ju med rätt mycket mousserande vin också. Jag misstänker att det kan komma en del frågor på sådant under årets sista veckor! ;)

Magnus L

urydhtfilgukj
Och årets vinnare 2016 av Allt om vin gänget är: Claude Val :D
Visa bifogad bild 5728
Ingen kan ju anklaga honom för att inte vara konsekvens.

Är ju även ett av hans julklappstips.

"Ett riktigt radarpar när gästerna är många, det ena vitt och det andra rött. Snyggt förpackade, sensationellt prisvärda. Kostar inte mycket mer än ett hyggligt boxvin, men får gästerna att tro att de är på guldkrog. Och skruvkapsylen gör att öppnandet går som en dans kring granen."

Notera att det inte är många ord om hur vinet faktiskt smakar! :D

Mattias Schyberg

Administratör
Ingen kan ju anklaga honom för att inte vara konsekvens.

Är ju även ett av hans julklappstips.

"Ett riktigt radarpar när gästerna är många, det ena vitt och det andra rött. Snyggt förpackade, sensationellt prisvärda. Kostar inte mycket mer än ett hyggligt boxvin, men får gästerna att tro att de är på guldkrog. Och skruvkapsylen gör att öppnandet går som en dans kring granen."

Notera att det inte är många ord om hur vinet faktiskt smakar! :D
Undra om inte jag skall köpa det där vinet i helgen för att se vad det är för skräp. Det pratas ju så jäkla mycket om det, men jag har ingen aning om hur det smakar. :)

Toppen