This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det finns ju en del 96r också, t.ex. Henriot, Diebolt-Vallois Fleur de Passion och Duval-Leroy Femme de Champagne.Bubblaren skrev:Litet och snabbt svar, ska just iväg och äta påskamiddag.
Om du ska köpa på bolaget (?) kan du börja med att kolla in dem som är från 1999 och 2002, kom ihåg att se vad som finns på best. sort. också.
Hycken skrev:Hej på er!
Då får jag ge med mig : och ska börja komplettera min vinsamling med lite "skumpa".
Som ni förstår är jag ute efter lite tips på lagringsbara skumpor i prisintervallet 300 - 1500:-
Tack på förhand!
Hycken
Fleur de Passion 96 på beställningssortimentet, det måste väl vara 02 du menar???kayaker skrev:Det finns ju en del 96r också, t.ex. Henriot, Diebolt-Vallois Fleur de Passion och Duval-Leroy Femme de Champagne.
Lando skrev:Såg att Livets Goda i sitt senaste nummer gav 2004 Palmer Blanc de Blancs Brut hela 94 poäng, den kommer i alla fall jag att köpa ett gäng av och lagra.Tokung är den också, borde verkligen må bra av att ligga ett tag och 284 kr för den kan knappast vara något annat än ett fynd
Gustibus skrev:Kooperativ kan leverera.
shorepower skrev:83304 Champagne Orpale 1996 Frankrike Flaska 750 ml 800.00
Gustibus skrev:Kooperativ kan leverera.
Ehum... Jag fick en tillfällig hjärnblödning men den har gått över nu. Jo, det finns tyvärr bara 2002r. Undrar just vilken 96:a jag tänkte på när jag fick till det så fel?Krug88 skrev:Fleur de Passion 96 på beställningssortimentet, det måste väl vara 02 du menar???
Har inte sett en 96:a till salu på flera år... :'(
Lando skrev:Såg att Livets Goda i sitt senaste nummer gav 2004 Palmer Blanc de Blancs Brut hela 94 poäng, den kommer i alla fall jag att köpa ett gäng av och lagra.Tokung är den också, borde verkligen må bra av att ligga ett tag och 284 kr för den kan knappast vara något annat än ett fynd
Juhlin ger Palmer & Co. Blanc de Blancs 2004 83 poäng med 87 potentiell max, så du tycks onekligen ha rätt om honom i det här fallet. Lite störande med överdrivet positiva personer som ger betyg med inflation som man inte kan lita på. Det gör ju att sådant som verkligen är i toppklass (som Clos du Mesnil, när det gäller champagne) försvinner i mängden av bra men inte fullt lika bra viner.Pomerol skrev:Det var Per Bill som satte det betyget. Även om han är en erfaren provare brukar jag som regel dra bort 4-5 poäng på hans bedömning. Inget fel på hans smak, men det är lite för många 100-poängare ("Om jag bara kunde skulle jag sätta högre poäng"), superfynd, världsklassvin och så vidare... Däremot tvivlar jag inte på att 04:an är ett bra vin.
+1Pomerol skrev:Det var Per Bill som satte det betyget. Även om han är en erfaren provare brukar jag som regel dra bort 4-5 poäng på hans bedömning. Inget fel på hans smak, men det är lite för många 100-poängare ("Om jag bara kunde skulle jag sätta högre poäng"), superfynd, världsklassvin och så vidare... Däremot tvivlar jag inte på att 04:an är ett bra vin.
Lando skrev:Förresten:
Den drack jag häromdagen och tyckte den var svinigt god!
Har druckit båda 96rna som dessutom är på magnum. Om du inte bara är ute efter riktig stora champagner så är det här två riktigt bra att komplettera med. Att dom är på magnum gör ju inte saken sämre.Bubblaren skrev:Har ngn av er testat nämnda Palmer? Är den värd sitt pris, eller kommer den att bli värd sitt pris
Hehe. Så sant. Så sant. ;Dchambertin skrev:Din sista frågan får du nog obesvarad i det här forumet