This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Japp, men efter lÄdan Piuze fÄr det vara bra för i Är pÄ riktigt.Forumets mest sagda mening ?
"Har egentligen köpstopp, men ... "
Alp-Nebbiolo !Ny lansering pÄ g sÄg jag pÄ instagram. Vad tror ni det kan bli nu?
Har du innehÄll pÄ den lÄdan ?Champagne Huré FrÚres den 8/2.
CAV0176 - Champagne Huré FrÚres kostar 2890 kr och innehÄller totalt 6 flaskor:Har du innehÄll pÄ den lÄdan ?
Priserna har vĂ€l gĂ„tt upp överallt, men jag hĂ„ller med dig. I fallet HurĂ© FrĂšres lĂ€gger jag nog hellre pengarna pĂ„ annan champagne, Ă€ven om jag tycker det Ă€r gott. Kan inte se att de gĂ„r att hitta billigare nĂ„gon annanstans egentligen, men det Ă€r för mig inte en motiverad QPR.Ăr det nĂ„gon som köper den hĂ€r lĂ„dan till det priset? Champagnerna Ă€r goda, men finns mkt annan champagne (typ Palmer & co) jag hellre skulle köpa i detta prislĂ€ge
Kan bara instÀmma med er. Den Àr generellt god, men verkligen inget som sticker ut i mÀngden pÄ nÄgot sÀtt. Att pröjsa 700 kr för 2017 Instantanée som dessutom Àr en svag ÄrgÄng lockar inte. Kollade igenom mina TN och jag drack en Instantanée 2008 för nÄgra Ärs sen som kostade mig 315 kr. Tyckte dÄ att det var helt ok QPR. Visst har mÄnga champagnepriser gÄtt upp, men nu verkar det som att mÄnga vinhandlare fÄr svÄrt att fÄ sÄlt sina viner och Àven sÀnker priset sina viner. Finns fortfarande champagner pÄ systembolaget för runt 300-400 kr som Àr brutala fynd.Priserna har vÀl gÄtt upp överallt, men jag hÄller med dig. I fallet Huré FrÚres lÀgger jag nog hellre pengarna pÄ annan champagne, Àven om jag tycker det Àr gott. Kan inte se att de gÄr att hitta billigare nÄgon annanstans egentligen, men det Àr för mig inte en motiverad QPR.
Tar gÀrna emot dina tipsFinns fortfarande champagner pÄ systembolaget för
runt 300-400 kr som Àr brutala fynd.
Tar gÀrna emot dina tips
HÄller helt med om Vve Fourny. Gillade deras BnN skarpt. Min senaste spaning Àr Duval Leroy brut organic för 351 kr (tidigare kostat runt 600 kr). Helt grymt bra Champagne Àven för 600 kr, men nu pÄ nÀstan halverat pris Àr den ett skrikande köp.jag köper Huré Freres varje Är, gillar rosén med ett par Är pÄ korken. Och BdN Àr riktigt bra men behöver gÀrna fem Är, dÄ visar den upp en hÀrligt krutig och djupa komplexa aromer.
pÄ gott och ont Àr ÄrgÄngarna stiltypiska, dÀr tex 2017 BdB var relativt dÄlig sÄ denna lÄdan med 2017 BdN Àr inte sÄ kul att ge 600kr för den nej, instÀmmer.
Men nÀsta Är kommer lÄdan inehÄlla roligare ÄrgÄngar, sÄ jag satsar mer pÄ kommande!
InstÀmmer med övriga finns mkt roligt i denna prisklass!
mina favoriter i lÄg prisnivÄ Àr numera Perseval-Farge (Bdn-stil). Vve Fourny (Bdb-stil). Guerlet-Deguerne (mkt autolytisk-stil)
CAV0177 - Domaine Binet Jacquet kostar 1390 kr och innehÄller totalt 6 flaskor:Har ngn koll pÄ vad som slÀpps imorgon?