This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Någon som testat någon flaska ur sin senaste låda Champagne JM Seleque från förra året ?
Yes,Är det Seleque som släpps imorgon?
Jag köpte första lådan de lansera och direkt vid ankomst var det otroligt tråkigt iaf Solessence men efter två år på korken händer det en massor och vart mycket trevliga upplevelser - ffa Quintette. Har ett par flaskor kvar som jag borde kolla läget på igen.. Så med andra ord - de är inte gjorde för direkt konsumtion - behöver tid för att få utväxling för pengarnaÄr detta köpvärt eller ej? Jag har aldrig testat och inte sett någon hype men lite nyfiken är jag
Bourgognecaviste på torsdag - vart är vi på väg?
Aha, är det grappin?Bo
Bourgogne
Någon som har erfarenhet av producenten och vill dela med sig?CAV0182 - Le Grappin kostar 2790 kr och innehåller totalt 6 flaskor enligt följande:
1 flaska 2022 Bourgogne Hautes-Côtes de Beaune Blanc (335 kr)
1 flaska 2022 Montagny Premier Cru Blanc (435 kr)
1 flaska 2022 Beaune Premier Cru Les ’Grèves' Blanc (595 kr)
1 flaska 2022 Bourgogne Côte d’Or Rouge ’Les Seurrets’ (335 kr)
1 flaska 2022 Savigny-lès-Beaune Rouge (495 kr)
1 flaska 2022 Beaune Premier Cru 'Les Boucherottes’ Rouge (595 kr)
Jag har köpt lådan senaste årgångarna med undantag 2021 då det endast såldes som CAVX. Men tycker deras viner håller god klass i förhållande till sitt pris. I denna låda är det ett par "nya" viner från Andrew men som oftast så brukar den stora behållningen vara Boucherottes. Upplevt stilen väldigt transparent, ärlig och balanserade viner.Någon som har erfarenhet av producenten och vill dela med sig?
Har inte köpt sista tiden men öppnat lite 2014 och 2015 senaste året och både rött och vitt har varit riktigt bra.Någon som har erfarenhet av producenten och vill dela med sig?
Är det mycket rostat fat i stilen ?Har inte köpt sista tiden men öppnat lite 2014 och 2015 senaste året och både rött och vitt har varit riktigt bra.
Det vill jag inte minnas att de har.. Viss reduktion brukar dock finnas men varken extremt åt endera håll.Är det mycket rostat fat i stilen ?
(Aldrig testat de vita förut )
Väldigt bra beskrivet, med den lilla skillnaden att jag tycker de vita varit riktigt bra. Jag har köpt 2019 & 2020, och tvekar inte nu heller, trots ca 10% högre priser på jämförbara viner.Jag skulle karakterisa vinerna som klassiska, lite mjuka i stilen. De röda är ofiltrerade så det märks på texturen. Jag tycker allt jag har provat har varit gott i en lättdrucken, ganska livfull stil. Ingen helt ny ek, lågt svavel. Rödfruktiga röda. Man kanske kan tycka att de vita kunde ha lite mer "spänning" och struktur. Jag har aldrig blivit besviken på en flaska men det saknas också något för att jag ska verkligen tända till.
Ja jag har inte druckit någon senare årgång än 2016 ska sägas, så det kan ju också vara så att de har utvecklats och blivit ännu bättre.Väldigt bra beskrivet, med den lilla skillnaden att jag tycker de vita varit riktigt bra. Jag har köpt 2019 & 2020, och tvekar inte nu heller, trots ca 10% högre priser på jämförbara viner.
Nej väldigt balanserade och klassiska. Fatad Bourgogne såklart men det är ju vad det ärÄr det mycket rostat fat i stilen ?
(Aldrig testat de vita förut )