Låter precis som man vill ha detNej väldigt balanserade och klassiska. Fatad Bourgogne såklart men det är ju vad det är
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Låter precis som man vill ha detNej väldigt balanserade och klassiska. Fatad Bourgogne såklart men det är ju vad det är
Håller med dig till fullo. Sen ska tilläggas att de ligger runt 3-500kr flaskan och för det i priset får man inte speciellt mkt i bgn längre.Jag skulle karakterisa vinerna som klassiska, lite mjuka i stilen. De röda är ofiltrerade så det märks på texturen. Jag tycker allt jag har provat har varit gott i en lättdrucken, ganska livfull stil. Ingen helt ny ek, lågt svavel. Rödfruktiga röda. Man kanske kan tycka att de vita kunde ha lite mer "spänning" och struktur. Jag har aldrig blivit besviken på en flaska men det saknas också något för att jag ska verkligen tända till.
Ludovic ChansonNgn som vet vad som släpps imorgon?
blir 2 rigodon + 2 pet nat + 2 cabotinesNgn som vet vad som släpps imorgon?
Bra, utan att vara "konstiga". Jag skulle säga hyggligt fruktig stil snarare än extremt strama (så inte riktigt chablis-vibbar även om de ligger i samma hörn av Bourgogne), men chardonnayerna kan ändå må bra av några års lagring. Goisot har alltid varit ett bra köp om man tycker om vit bourgogne men med tanke på hur priserna dragit iväg i Côte d'Or på senare år är de nog ännu mer "prisvärda" idag än när Caviste började sälja dem. Hälsade på Goisot 2017, och det är en trevlig prick.Hur är Goisot? Jag har druckit en del från Cavistes portfölj men inte från denna producent.
Var ser du det? Jag drack Buondonnos CC Riserva för ett par år sen i Italien och har letat sedan dess. Nu blir jag lite exalterad.Blir Chianti från Buondonno såg jag nu
Kommer samtidigt som det släpps dvs kl 14 imorgon. Medlemmar hos Grappe har lite förtur på köpen därför kommer det oftast lite förhandsinfo här dagen innan eller så.När brukar nyhetsbreven skickas ut inför släpp? Registrerade mig för ett par veckor sedan så vet inte om jag hamnar utanför detta nyhetssläpp eller inte.