Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

ZQT

Medlem
Jag skulle karakterisa vinerna som klassiska, lite mjuka i stilen. De röda är ofiltrerade så det märks på texturen. Jag tycker allt jag har provat har varit gott i en lättdrucken, ganska livfull stil. Ingen helt ny ek, lågt svavel. Rödfruktiga röda. Man kanske kan tycka att de vita kunde ha lite mer "spänning" och struktur. Jag har aldrig blivit besviken på en flaska men det saknas också något för att jag ska verkligen tända till.
Håller med dig till fullo. Sen ska tilläggas att de ligger runt 3-500kr flaskan och för det i priset får man inte speciellt mkt i bgn längre.

jrick

Medlem
De dyraste kostade faktiskt 595 nu. men nej det är svårt att hitta jättemycket bättre prisvärden, speciellt om det ska vara CdB och inte Maconnais eller Chalonnaise duger. Så om vinerna passar ens budget finns det få bättre köp. I Bourgogne, :)

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
20240607_191957.jpg

Fick testa nya 2022 utav Martin.
Wow vilket charmtroll, allt man önskar med mosade varma gubbar, vildhallon, örtigakvistar, lätt kryddiga drag silkiga tanniner härlig munnkänsla den lätt ofiltrerade stilen tilltalar mig
Väldigt tillgängligt och sjukt gott direkt från popp

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hur är Goisot? Jag har druckit en del från Cavistes portfölj men inte från denna producent.
Bra, utan att vara "konstiga". Jag skulle säga hyggligt fruktig stil snarare än extremt strama (så inte riktigt chablis-vibbar även om de ligger i samma hörn av Bourgogne), men chardonnayerna kan ändå må bra av några års lagring. Goisot har alltid varit ett bra köp om man tycker om vit bourgogne men med tanke på hur priserna dragit iväg i Côte d'Or på senare år är de nog ännu mer "prisvärda" idag än när Caviste började sälja dem. Hälsade på Goisot 2017, och det är en trevlig prick.

När brukar nyhetsbreven skickas ut inför släpp? Registrerade mig för ett par veckor sedan så vet inte om jag hamnar utanför detta nyhetssläpp eller inte.

CAV0185 innehåller tre av Gabriele Buondonnos viner och bjuder på tre olika uttryck av sangiovese-druvan.
Toscana Rosso
Chianti Classico
Chianti Classico Riserva

Toppen